اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ برابر می‌شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با تدابیر اندیشیده شده، بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید علی یزدیخواه در نشست با فعالان قرآنی و فعالان جبهه انقلاب فرهنگی استان یزد که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، با اشاره به تدوین قانون بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: دستگاه‌های دولتی، شرکت‌های دولتی، بانکی و موسسات در قانون بودجه سال آینده موظف هستند یک درصد از هزینه خود را با مدیریت فرهنگ و ارشاد به مسائل فرهنگی اختصاص دهند.

وی افزود: درآمد این موسسات ۱٫۵ برابر بودجه کل کشور است که اگر یک درصد از آن به فرهنگ اختصاص یابد، بودجه فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۰ برابر می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: این یک درصد قریب به ۳۰ هزار میلیارد تومان می‌شود، در حالی که کل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه هزار میلیارد تومان است.

یزدیخواه بر لزوم پیوست فرهنگی داشتن برنامه‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: بنیاد تعاون بسیج چند بخش دارد که یکی از آن‌ها گردشگری است. حدود ۳۰۰ نقطه بومگردی شناسایی شده و مسئولان آموزش دیده اند.

وی درباره تدابیر لازم برای کاهش مرگ و میر تصادف‌ها گفت: ۲۱ دستگاه دولتی موظف شده اند تا راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای را فراهم کنند تا از آمار تاسف برانگیز قربانیان این حوادث کاسته شود.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول