اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۸۰ اثر برگزیده در جشنواره رسانه ای میراث فرهنگی قزوین معرفی می شوند

دبیر جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی گفت: با بررسی بیش از دو هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، تعداد ۸۰ اثر برگزیده با قضاوت داوران معرفی می شوند.

۸۰ اثر برگزیده در جشنواره رسانه ای میراث فرهنگی قزوین معرفی می شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علیرضا تابش در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی قزوین که امشب در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام(ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره گشایش و افتتاح بابی است در آداب و رسوم و فرهنگ های مختلف که هر کدام معانی خود را دارد و در فرهنگ و تمدن ایرانی با نام خدا آغاز می شود.

وی افزود: شکرگزاری از فراهم آمدن این توفیق برای انجام این جشنواره فرصتی است تا ابعاد کمتر شناخته شده میراث تاریخی قزوین با ابزار هنر و رسانه بهتر معرفی شود.

دبیر جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی گفت: این دوره با شعار میراث در آینه تاریخ بر آن بود تصویری از ظرفیت بیکران یک فرهنگ غنی را پیش روی نخبگان قرار دهد و یادآوری آن به تولیدکنندگان محتوا و رسانه ای نیز هست.

این مسوول اضافه کرد: این رویداد ملی گام مثبتی برای معرفی ابعاد کمتر توجه شده میراث تاریخی و فرهنگی قزوین است و در این راستا فراخوان بهترین آثار انجام شد و دو هزار اثر به دبیرخانه رسید که همه آنها بیانگر زندگی و پویایی در جامعه بود.

وی خاطرنشان کرد: آثار دریافتی در هشت بخش تقسیم شد و با کمک داوران مورد قضاوت قرار گرفت و امروز ۸۰ اثر برگزیده معرفی می شود.

تابش یادآور شد: تندیس جشنواره توسط استاد هنرمند ابراهیم حقیقی طراحی و ساخته شد تا نشانی کم نظیر شکل بگیرد.

دبیر جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی ادامه داد: با طراحی کارگاه های فکر و اندیشه که دو روز در تهران و امروز در قزوین برگزار شده است، از اساتید برجسته برای انتقال تجارب علمی استفاده کرده ایم.

وی بیان کرد: همچنین ۱۴۰ اثر سینمایی به صورت زنده و با اجازه صاحبان اثر نمایش در مدت سه روز جشنواره نمایش داده شده و پویش کنشگران کوچک را نیز راه اندازی کردیم و امیدواریم در این سه روز میزبان خوبی برای هنرمندان باشیم.

این مسوول عنوان کرد: در تورهای گردشگری ظرفیت های تاریخی قزوین معرفی می شود و با نمایش های آیینی و فیلم ها امیدواریم خاطره خوشی برای میهمانان برجای گذاریم.

تابش همچنین از تلاش آقای دارابی قائم مقام وزیر و استاندار قزوین و مدیرکل میراث فرهنگی استان تشکر و قدردانی کرد و افزود: راهبرد معاونت میراث فرهنگی کشور با برگزاری جشنواره ها که ماه ها برای برگزاری آن وقت صرف شده این است که این رویداد به نتیجه منجر شود و برای مردمی سازی میراث فرهنگی و سواد رسانه ای در این حوزه موثر باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول