اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

بحران آبی در ۳ روستای بخش آسارا برطرف شد

مدیرعامل آبفای استان البرز از ادامه روند جهاد آبرسانی در روستاهای استان خبر داد و گفت: طی عملیات عمرانی چالش کم آبی در ۳ روستای بخش آسارا برطرف شد‌.

بحران آبی در ۳ روستای بخش آسارا برطرف شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ حمیدرضا نامداری، مدیرعامل شرکت آبفای استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: ۳۵.۵ میلیارد ریال برای تداوم جهاد آبرسانی به روستاها از محل اعتبارات عمرانی و جاری در ۳ روستای کوهستانی منطقه آسارا هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز اظهار کرد: در ادامه روند جهاد آبرسانی به روستاها، تأمین و توزیع آب روستاهای سرودار، پورکان و آسیاب درگاه از توابع شهر آسارا، مجموعا با جمعیت ۶۰۰ نفر سکونت دائم و ۱۰۰۰ نفر شناور در دستورکار قرار گرفت.

این مقام مسؤول با بیان اینکه روستاهای فوق دارای ۲ حلقه چاه و یک چشمه با مجموع آبدهی ۱۴ لیتر برثانیه است، اضافه کرد: ۳ مخزن بتنی به میزان ۳۷۰ مترمکعب که در فصول گرم و پرمصرف سال دارای تنش آبی بود، از جمله اصلی ترین عوامل ایجاد بحران آب قلمداد می‌شوند.

وی به فقدان مخزن کافی در این روستاها اشاره کرد و افزود: وجود شبکه‌های فرسوده با قدمت ۶۰ ساله، ۲ شبکه ای غیرمجاز، عبور لوله زیر ساختمان‌های مسکونی، وجود تأسیسات زیربنایی متعدد در مسیر سنگی و عرض کم معابر از دیگر چالش‌های پیش روی این مناطق است که جهت رفع آنها کار بازسازی تأسیسات آبرسانی سه روستای مذکور از ۱۴۰۱ شروع و تا آبان ۱۴۰۲ به اتمام رسید.  

وی در ادامه تصریح کرد: در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی وضعیت تامین و توزیع آب روستاهای مذکور، مجموع  نسبت به بازسازی و اصلاح شبکه توزیع آب ۳ روستا به میزان: ۳۲۶۴متر از جنس پلی اتیلن با اقطار ۴۰تا۹۰ میلیمتر، ۱۹۹فقره انشعاب آب فرسوده و ایمن سازی تاسیسات با اجرای دیوار کشی مخزن آسیاب درگاه انجام شد. 

نامداری ادامه داد: با اجرای این اقدامات و کاهش تلفات فیزیکی شبکه آب واحداث مخزن ،میزان کارکرد چاه ها از ۲۴ ساعت در شبانه روز به ۸ ساعت کاهش یافت که تنش زدایی آب در تابستان ۱۴۰۳ را میسر خواهد نمود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول