اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

لیگ قهرمانان آسیا| در انتظار پیروزی بزرگ سپاهان و جشن صعود مقابل الاتحاد و AFC؟

در آخرین روز از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم سپاهان ایران برای صعود در عربستان به مصاف الاتحاد می رود. نساجی هم در دیداری تشریفاتی میهمان الهلال است.

لیگ قهرمانان آسیا| در انتظار پیروزی بزرگ سپاهان و جشن صعود مقابل الاتحاد و AFC؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال سپاهان با رای ناجوانمردانه کنفدراسیون فوتبال آسیا و بدون انجام بازی سه امتیاز از دست داد تا کار صعود در گروه C به روز آخر کشیده شود. الاتحاد با سه امتیاز کادویی! کنفدراسیون فوتبال آسیا 12 امتیازی و صدرنشین است ولی سپاهان 10 امتیازی در رده دوم جدول گروه قرار دارد.

صعود تیم دوم این گروه به نتایج سایر مسابقات در گروه  های دیگر بستگی دارد و از بین 5 تیم دوم گروه ها،  دو تیمی که امتیاز بیشتری دارند، صعود خواهند کرد بنابراین نتیجه این مسابقه حتی برای پرسپولیس هم اهمیت پیدا می کند تیمی که سه شنبه شب به مصاف الدحیل خواهد رفت.

سپاهان در صورت پیروزی مقابل الاتحاد 13 امتیازی می شود و به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود خواهد کرد اما مساوی یا باخت در این مسابقه کار صعودش را به اما و اگر می‌کشاند. الاتحاد با تمام توان بازی خواهد کرد تا صدرنشینی را در خانه از دست ندهد، هرچند طبق اخبار منتشر شده کریم بنزما فوق ستاره فرانسوی الاتحاد غایب بزرگ این دیدار خواهد بود. در بازی رفت هم که به دلایل واهی انجام نشد، بنزما بازهم بخاطر مصدومیت غایب بود!

سپاهان هم هادی محمدی و محمد جواد حسین نژاد را به دلیل اخراج در دیدار با نیروی هوایی عراق در اختیار ندارد هرچند باشگاه هردو آنها را همراه خود برده است حتی امید نورافکن هم همراه زردپوشان در عربستان حضور دارد. رضا اسدی با 7 گل زده برترین گلزن زردپوشان است و فعلا آقای گل لیگ برتر ما هم هست در آنسوی میدان کریم بنزما 9 گل زده که غایب است اما عبدالرزاق حمداله با 7 گل زده دومین گلزن الاتحاد است. این تیم البته ستاره های دیگری چون ایگور کرونادو و انگولو کانته هم در اختیار دارد.

سپاهان هم  با تمام توان در ریاض حضور دارد. مورایس سرمربی پرتغالی و آرام زرد پوشان ایران باید راه شکست دادن حریف پرستاره را به شاگردانش نشان بدهد. سپاهان در صورت پیروزی در این مسابقه هم الاتحاد و ستاره هایش را و هم مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را شکست می‌دهد.

الاتحاد مقابل نیروی هوایی عراق شکست خورده و نشان داده که تیم شکست ناپذیری نیست. تیمی که در لیگ عربستان هم در رده چهارم جدول قرار دارد و در 15 مسابقه سه باخت دارد. سپاهان اما با کسر 4 امتیاز از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل قانون سقف بودجه، در رده چهارم جدول است وگرنه به طور طبیعی در رده دوم جدول لیگ برتر کشورمان ایستاده بود. الاتحاد در 15 مسابقه در لیگ عربستان 30 گل زده دارد اما سپاهان در 9 مسابقه لیگ برتر ما 20 گل زده و خط حمله زهرداری دارد.

در لیگ قهرمانان هم  تیم عربستانی فقط 9 گل زده دارد اما سپاهان 15 گل به حریفان زده آن هم با یک بازی کمتر نسبت به الاتحاد. بنابراین اگرچه مدیران الاتحاد برای نمایش تیم خود در آسیا دست به جیب شده اند و ستاره های نامداری جذب کرده اند اما سپاهان از نظر تیمی منسجم تر و بهتر است و عملکرد درخشان تری نسبت به حریف دارد. بنابراین سپاهان می تواند در ریاض جشن صعود و صدرنشینی بگیرد. جشنی که پیامی جالب برای بدخواهان ورزش و فوتبال کشورمان در عرصه بین المللی دارد.

برنامه مسابقات و جدول گروه C

نیروی هوایی عراق – آلمالیق ازبکستان ساعت 15:30

الاتحاد عربستان – سپاهان ایران ساعت 21:30

جدول گروه:

1-الاتحاد عربستان 12 امتیاز
2-سپاهان ایران 10 امتیاز
3-نیروی هوایی عراق 7 امتیاز
4- آلمالیق ازبکستان بدون امتیاز

الهلال عربستان – نساجی مازندران؛ آقای رحمتی زنگ تفریح نباشید!

این مسابقه جدالی نابرابر است در یک سوی میدان یکی از پرافتخارترین باشگاه های فوتبال عربستان و آسیا ایستاده که بارها فینال و قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده و در این سوی میدان تیم نساجی مازندران است که اولین حضورش را در آسیا تجربه کرد. نساجی تیم حذف شده ایی است که فقط باید در این دیدار تشریفاتی مقابل الهلال یا همان رئیس ( لقب تیم باشگاه عربستانی) بایستد.

الهلال آنقدر تیمی قدرتمند و پرمهره است که بعد از مصدومیت نیمار هم متوقف نشد و اکنون در لیگ عربستان در 15 مسابقه فقط یک مساوی و 14 برد دارد و با 7 امتیاز اختلاف در صدر جدول لیگ عربستان ایستاده است. تیمی که جمعه شب در دربی ریاض تیم النصر را با کریس رونالدو، سادیو مانه و تالیسکا 3 بر صفر شکست داد.

 نساجی از جمله تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال ماست که هواداران زیادی دارد تیمی که حتی متعلق به مرکز استان هم نیست و در یک شهر فوتبال خیز به زندگی اش ادامه داده است. یکی از معدود تیم های واقعا خصوصی فوتبال کشورمان که در این فصل با سیدمهدی رحمتی تبدیل به تیمی مایوس کننده شده است.

رحمتی مربی است که از فشردگی مسابقات تیمش در لیگ برتر ایران گلایه دارد اما غافل از اینکه باید به مصاف تیمی برود که دو شب پیش یک دربی سنگین را پشت سر گذاشته و بازیکنان و فوق ستاره هایش در اوج آمادگی هستند. امیدواریم این مربی جوان حداقل فردا تیمش را به گونه ای به میدان بفرستد تا زنگ تفریح حریفش نشود. تیمی که بتواند از اعتبار فوتبال ایران و باشگاه خودش دفاع کند.

تیمی که در لیگ برتر کشورمان هم با 6 امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول ایستاده و در 5 مسابقه آخرش فقط یک مساوی به دست آورده است. البته در لیگ قهرمانان به لطف حضور تیم بمبئی سیتی هند نساجی دو برد و 6 امتیاز کسب کرده است و امیدواریم قرمزپوشان قائمشهر ایران وداعی سرافرازانه با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

برنامه مسابقات و جدول گروه

الهلال عربستان – نساجی ایران ساعت 19:30

بمبئی سیتی – نوبهار ازبکستان ساعت 19:30

جدول گروه:

الهلال عربستان 13 امتیاز
نوبهار ازبکستان 10 امتیاز
نساجی ایران 6 امتیاز
بمبئی سیتی هند بدون امتیاز

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول