اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

وزارت صمت به دنبال شنامه‌دار کردن فرش‌های دستباف است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای سنددار شدن فرش دستباف ایرانی برای جلوگیری از سواستفاده از هویت فرش ملی گفت: ارائه و پرداخت تسهیلات به هنرمندان و فعالان صنعت فرش در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وزارت صمت به دنبال شنامه‌دار کردن فرش‌های دستباف است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی برادران شامگاه سه‌شنبه در افتتاحیه‌ افتتاح هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، اظهار کرد: ارائه و پرداخت تسهیلات به هنرمندان و فعالان صنعت فرش در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد.

وی اضافه کرد: با رفع مشکلات در حوزه تامین و تعهد ارزی، در پی خنثی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم، در روند صادرات این محصول با ارزش به بازارهای هدف هستیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: باید از ظرفیت‌ استان دارای مزیت در صنعت فرش، نهایت استفاده و حمایت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: صنعت فرش یک هنر برجسته و همچنین دارای هویت تاریخی و فرهنگی و مشخص است و باید از فرصت‌های بالندگی و رشد صنعت فرش نهایت استفاده صورت بگیرد.

هفدهمین نمایشگاه فرش دستباف استان قم، از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه در نمایشگاه بین المللی قم دایر بوده‌ و از ساعت ۱۵تا ۲۱ میزبان علاقه مندان و هنردوستان است.

در این نمایشگاه بیش از ۹۰ غرفه در فضایی حدود ده هزار متر مربع دایر شده و بیش از ۸۰ درصد غرفه داران از استان قم هستند.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول