اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی خراسان‌شمالی رفع تصرف شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در دو ماه مهر و آبان سال جاری بیش از ۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش تقریبی ۱۰۷۰ میلیارد ریال را رفع تصرف کرده است.

۱۶ هزار مترمربع از اراضی ملی خراسان‌شمالی رفع تصرف شد

سیدعلی میرکریمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی خراسان‌شمالی ضمن جلوگیری از هر گونه تصرف و تعرض اراضی تحویلی دولتی و ملی، طی دو ماه مهر و آبان سال جاری با اجرای ۱۴ مورد عملیات رفع تعرض فوری و اجرای احکام قضایی موفق به باز پس گیری حدود ۱۶ هزار و ۹۱۳ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی ۱۰۷۰ میلیارد ریال شده است.

وی گفت: از این ۱۴ مورد، ۱۲ مورد مربوط به رفع تصرفات فوری در شهرهای بجنورد، شیروان و جاجرم به مساحت ۷ هزار و ۶۱۳ مترمربع از اراضی ملی با ارزش تقریبی بیش از ۱۴۷ میلیارد ریال در شهرهای استان و ۲ مورد اجرای احکام در شهر اسفراین به مساحت ۹۳۰۰ مترمربع و ارزش تقریبی ۹۳۰ میلیارد ریال است که در کلیه عملیات‌ها، نسبت به رفع تصرف کامل اراضی دولتی اقدام گردید. 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی افزود: شهروندان قبل از هرگونه اقدام به خرید اراضی در محدوده و حریم شهر‌های تابعه؛ برای اطمینان از ماهیت ملک مورد نظر مراتب را از طریق معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سود جو و فرصت طلب قرار نگیرند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی این گونه گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را طی تماس تلفنی به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از گشت زنی از اراضی ملی و دولتی محدوده و حریم شهر‌های تابعه به صورت محسوس و نامحسوس و شبانه روزی حتی در ایام تعطیل توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول