اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

وزیر میراث فرهنگی: محوطه ازبکی به تنهایی شناسنامه تمدنی ایران است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی «محوطه ازبکی» را شناسنامه تمدنی ایران عنوان کرد و بر استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی این محوطه تأکید کرد.

وزیر میراث فرهنگی: محوطه ازبکی به تنهایی شناسنامه تمدنی ایران است

به گزارش گروه گردشگری خبرگزاری فارس، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث، گردشگری و صنایع دستی در سفر به استان البرز در بازدید از محوطه ازبکی گفت: نیاز به طرح جامعی برای منطقه ازبکی با توجه به موقعیت ویژه آن است و در نظر گرفتن تمام نکات از جمله موقعیت جغرافیایی و راه‌ها برای طرح جامع مطالعاتی ازبکی ضروری است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فراهم کردن شرایط بازدید گردشگران از محوطه ازبکی و استفاده از ظرفیت‌ گردشگری این محوطه تاریخی برای رونق گردشگری را ضروری عنوان کرد و گفت: در کنار تعریف طرح جامع برای آینده این محوطه لازم است نسبت به بازدید گردشگران از محوطه اقدام شود و از تمام ظرفیت‌ها برای معرفی محوطه ازبکی استفاده شود.

ضرغامی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های خدمات عمومی در محوطه ازبکی گفت: این محوطه اکنون نیز در ایام نوروز و تعطیلات مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. اما لازم است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود و نصب تأسیسات گردشگری با ملاحظات میراث‌فرهنگی صورت بگیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی افزود: سایت موزه از توانمندی‌های ما در زمینه میراث‌فرهنگی و گردشگری است. این محیط ظرفیت ایجاد سایت موزه را دارد، اما اینکه چه تأسیساتی ایجاد شود باید با در نظر گرفتن توانمندی‌ها در مورد آن تصمیم گرفت.

 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول