اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خاورمیانه جدید خوابی است که آمریکا برای غرب آسیا دیده است

امام جمعه سروستان گفت: غرب آسیا همواره مورد طمع مستکبران بوده و است، منطقه‌ای که می‌خواهند آن را خاورمیانه بنامند. خاورمیانه جدید خوابی است که آمریکا برای غرب آسیا دیده غرب مستکبر چشم طمع دارد و قبل از آن انگلیس و فرانسه نیز داشته‌اند.

خاورمیانه جدید خوابی است که آمریکا برای غرب آسیا دیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سروستان، حجت الاسلام والمسلمین جاویدی امام جمعه سروستان در خطبه اول امروز ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲، ضمن دعوت مردم مومن  و انقلابی به تقوای الهی گفت: انسان ها را می‌توان از محبتی که نسبت به مسائل مختلف دارند شناخت و به شخصیت آنها پی برد.

این خطیب جمعه، با بیان مقام و جایگاه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت: حضرت فاطمه یکی از مواردی که خیلی دوست داشتند نگاه به چهره پدر بزرگوارشان بود و این می تواند بخاطر این باشد که ایشان عالم زمان خود باشد.

امام جمعه سروستان در ادامه با عنوان روایتی از حضرت رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله که فرمودند النظر الی العالم عباده و ... نگاه کردن به چهره عالم عبادت است و نگاه کردن  به چهره پدر و مادر نیز که از روی رافت و مهربانی باشد عبادت است. حضرت زهرا سلام الله علیها هر سه مورد را رعایت کردند، ایشان تسلیم محض پدر و غمخوار ایشان بودند.

امام جمعه شهرستان سروستان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته گفت: غرب آسیا همواره مورد طمع مستکبران بوده و هست. منطقه‌ای که می‌خواهند آن را خاورمیانه بنامند. خاورمیانه جدید خوابی است که آمریکا برای غرب آسیا دیده غرب مستکبر چشم طمع دارد و قبل از آن انگلیس و فرانسه نیز داشته‌اند.

جاویدی خاطرنشان کرد گل سرسبد منطقه، ایران اسلامی است در تاریخ خوانده‌ایم شمال ایران شوروی و جنوب ایران توسط انگلیس و مرکز به پادشاهانی که ادعای اقتدار داشتند اختیار آنها بود. باید بپرسیم منظور از غرب آسیا کجاست؟ نقطه ثقل کره خاکی را غرب آسیا دیدند و از سال ۲۰۰۶ به فکر خاورمیانه جدید بوده‌اند.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری آمریکایی‌ها می‌خواستند خاورمیانه جدید بسازند و حزب الله را نابود کنند ولی بعد از جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و رژیم کودک کش اسرائیل قدرت حزب الله، ده برابر شد که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ده برابر را بنده با احتیاط می‌گویم بلکه چند برابر شده است.

وی افزود: بارزترین نمونه شکست آمریکایی‌ها طوفان گروه‌های مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی آن هم در عملیات طوفان الاقصا بود که حقیقت تمدن غرب را آشکار کرد.

او در پایان خاطرنشان کرد: خبر فساد اقتصادی اخیر ناراحت کننده بود و این در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست فساد چه بزرگ و چه کوچک چه کم و چه زیاد و چه در روستا و چه در شهر باشد در شأن نظام نیست.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول