اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

دانشگاه شیراز میزبان «دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های امام خامنه‌ای» شد

دانشگاه شیراز در روزهای ۲۱و۲۲ آذرماه، میزبان «دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های امام خامنه‌ای» خواهد بود.

دانشگاه شیراز میزبان «دومین همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های امام خامنه‌ای» شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرهاد خرمایی، دبیر علمی همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مسیر تحول و کمال انسان برای نزدیکی به خداوند از شاهراه تعلیم و تربیت می‌گذرد، گفت:  برای تحقق آرمان انسان با فضیلت میتوان انتظار داشت که با تحول در تعلیم و تربیت شرایط برای این مهم را فراهم کرد.

خرمایی افزود: در این میان دومین همایش تحول در علوم انسانی در دانشگاه شیراز با عنوان «تحول در نظام تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای» کوشش دارد با بررسی زوایای پنهان و آشکار تحول در تعلیم و تربیت، شرایطی برای همفکری اندیشه‌ورزان حوزه تعلیم و تربیت به‌منظور مفهوم‌سازی، نظریه‌پردازی، الگویابی و مدل‌سازی تربیتی منطبق با اندیشه‌های مقام معظم رهبری که همانا تعلیم و تربیت براساس آموزه‌های دین مبین اسلام است را فراهم آورد.

وی به اهداف برگزاری این همایش پرداخت و عنوان کرد: مهم‌ترین هدف این همایش تعیین شاخص‌های مسیریابی تحول در تعلیم و تربیت براساس اندیشه‌های تحولی رهبر انقلاب اسلامی به‌منظور ایجاد، اصلاح و ساختار سازی چارچوب‌هایی است که نه تنها در حوزه فردی عبد صالح را محقق کند و حیات طیبه را برای او رقم زند؛ بلکه در حوزه اجتماعی نیز منجر به نهادسازی، دولت‌سازی و تمدن‌سازی اسلامی‌ایرانی گردد.

خرمایی ضمن دعوت از عموم برای شرکت در این رویداد که در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۲۱ و ۲۲ آذرماه، در تالار حکمت دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد، اعلام کرد: در این همایش اساتید برجسته حوزه تعلیم و تربیت کشور و متخصصان صاحب‌نظر در آموزش و پرورش دیدگاه‌های تحولی خود در حوزه تعلیم و تربیت را به بحث خواهند گذارد.

به گفته وی این همایش در ۹ محور مبانی آموزشی و تربیتی تحول در تعلیم و تربیت، زمینه‌های تحول در تعلیم و تربیت، نقش آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه و نهادهای متولی در تحول در تعلیم و تربیت، انقلاب اسلامی و تحول در تعلیم و تربیت، تحول در تعلیم و تربیت در زیرنظام‌های آموزشی، جایگاه و کارکرد نظام تعلیم و تربیت در جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی اسلامی، مبانی و معنای تحول در نظام تعلیم وتربیت، اهمیت و ضرورت تحول در نظام تعلیم و تربیت و الزامات، اقتضائات و چگونگی تحول در نظام تعلیم و تربیت برگزار خواهد شد.

به‌گفته دبیر علمی همایش تحول در نظام تعلیم و تربیت، در این همایش دو روزه، 25 مقاله برگزیده ازسوی پژوهشگران ارائه خواهد شد و از برنامه‌های دیگر این همایش رونمایی از چهار کتاب در حوزه تحول در علوم انسانی و تحول در تعلیم و تربیت با رویکرد به اندیشه‌های آیت‌الله خامنه‌ای خواهد بود.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول