اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

قائم مقام دانشگاه آزاد: دفتر مشترک دانشگاه آزاد و صنایع پارس‌جنوبی تشکیل شود

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر لزوم تشکیل دفتر مشترک میان این دانشگاه و صنایع پارس جنوبی تأکید کرد.

قائم مقام دانشگاه آزاد: دفتر مشترک دانشگاه آزاد و صنایع پارس‌جنوبی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، علی سروری‌مجد قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ظهر امروز در پالایشگاه پنجم پتروشیمی عسلویه، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار دانشجو، قریب به ۳۰ هزار نفر عضو هیئت علمی تمام‌وقت و وابسته و ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید با توجه به شرایط کنونی کشور و به‌ویژه تحولات صورت گرفته و نیاز‌های شدید جامعه، از دانشگاهی صرفاً آموزش محور به دانشگاهی مسئله محور و حل مسئله تبدیل شده، به‌عنوان نمونه حوزه هوش مصنوعی یکی از مأموریت‌های مهم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات است.

سروری‌مجد ادامه داد: هر کدام از واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود خود مأموریت ویژه‌ای را تعریف و دنبال می‌کنند و در همین راستا سرا‌های نوآوری متناسب با مأموریت هر واحد در حال راه‌اندازی و توسعه هستند.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به دلیل اینکه دانشگاه آزاد اسلامی شبکه دانشگاهی بوده و تصمیم‌گیری در آن به‌طور متمرکز و چابک است، به‌راحتی می‌تواند با صنایع همکاری داشته باشد و اعضای هیئت علمی می‌توانند بخشی از موظفی خود را در صنایع یا حوزه کشاورزی سپری کنند که ابلاغ طرح الف و ب این امکان را برای اعضای هیئت علمی فراهم کرده است.

سروری‌مجد به طرح پویش اشتغال اشاره کرد و گفت: این طرح امکان حضور دانشجویان در صنایع و یادگیری یک حرفه و ارائه خدمت به صنعت و مهیا شدن بستر اشتغال برای آنان را فراهم کرده است.

وی افزود: در سال جاری این طرح برای رئیس جمهور نیز ارائه و تبیین شد که مورد توجه ویژه و جدی وی قرار گرفت و با صدور دستوراتی به برخی وزارتخانه‌های مرتبط خواستار توجه جدی به این طرح و همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و نیز الگوبرداری دیگر دانشگاه‌ها از طرح پویش اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی شدند.

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شعار هر دانشجو یک مهارت، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با در نظر گرفتن این شعار زمینه عقد تفاهم‌نامه‌هایی با صنایع مختلف به منظور حضور و فعالیت بیش‌ازپیش دانشجویان و اعضای هیئت علمی در صنایع را فراهم کرده است.

وی بیان کرد: حضور مشترک دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان بوشهر و فارس در منطقه عسلویه مؤید آن است که دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد تا ظرفیت‌های دیگر استان‌ها که مورد نیاز و خواست صنایع بوده را به میدان آورد و این مسئله فتح بابی برای همکاری شبکه دانشگاه آزاد اسلامی با صنایع مستقر در عسلویه خواهد شد که در این راستا باید دفتر مشترک میان دانشگاه آزاد اسلامی و صنایع عسلویه تشکیل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول