اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

قراردادهای ارتباط دانشگاه با صنعت به 6 هزار میلیارد تومان رسید

معاون پژوهشی وزارت علوم از توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه خبر داد و گفت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان قرارداد صنعت با دانشگاه داشته‌ایم.

قراردادهای ارتباط دانشگاه با صنعت به 6 هزار میلیارد تومان رسید

 به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار شد، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم در این مراسم گفت: با توجه به تأکید وزیر علوم بر افزایش مهارت دانشجویان و پژوهشگران، سالانه ۸۰۶۲ دوره مهارت افزایی انجام شده و ۳۰۰ هزار دانشجو در این دوره ها شرکت کرده اند.

وی تقدیر از ۳ استاندار با بیشترین همکاری و ۳ دانشگاه برتر را از برنامه‌های جنبی هفته پژوهش نام برد و اظهار کرد: هر ساله نمایشگاه تستا هم‌زمان با نمایشگاه فن‌بازار و دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می‌شد ولی برگزاری هم‌زمان آن با این دو نمایشگاه امسال میسر نشد.

وی از رونمایی ۲۸ فناوری برتر در این دوره از نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه هفته پژوهش تا ۲۵ آذرماه به روی علاقمندان باز است.

معاون پژوهشی وزارت علوم، این‌ نمایشگاه را رویداد ریورس پیچ توصیف کرد که در آن نیازها و دستاوردها عرضه شده است و خاطر نشان کرد: در بخش تستا تنها از سوی شرکت صنایع پتروشیمی ۲۰۰ نیاز عرضه شده است.

صالحی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که ۱۰۲۱ فرصت مطالعاتی در سال جاری برگزار شده است و معتقدم که از ظرفیت فرصت های مطالعاتی استفاده بهینه شود.

معاون وزیر علوم درباره ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: امسال ۶ هزار میلیارد تومان قرارداد صنعت با دانشگاه داشته ایم، دوره های پسا دکتری هم در شورای عالی وزارت علوم تصویب شده و اساسنامه صندوق شورای وزارت علوم نیز به تصویب رسیده است.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۶۰ هزار دانشجوی دکتری داریم که سالیانه ۱۵۰۰۰ دانشجوی دکتری در کشور فارغ التحصیل می شوند. بیش از ۴۰۰ انجمن علمی نیز در کشور فعالیت می کنند.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول