اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مرکز شنواسنجی هوشمند در گلستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان گفت: مرکز شنواسنجی هوشمند برای پیشگیری، پایش و تشخیص زودهنگام نوزادان و کودکان در حوزه کم‌شنوایی و ناشنوایی در گلستان راه‌اندازی می‌شود‌.

مرکز شنواسنجی هوشمند در گلستان راه‌اندازی می‌شود

محمد شهرکی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهارکرد: یکی از بیماریها کودکان و نوزادان کم‌شنوایی و ناشنوایی است که اغلب خانواده‌ها در بدو تولد نوزاد متوجه نمی‌شوند و بعدها می‌تواند درمان این بیماری هزینه زیادی را بر دوش خانواده متحمل کند.

وی تصریح کرد: مرکز شنواسنجی هوشمند در راستای غربالگری کودکان و نوزادان برای پیشگیری از بروز این بیماری و تشخیص زودهنگام آن بزودی در گلستان فعال می‌شود تا خانواده‌ها علاج قبل از وقوع کرده و بدون صرف هزینه و وقت برای تردد به استان‌های دیگر از این خدمات بهره‌مند شوند.

رئیس مجمع خیرین سلامت گلستان خاطرنشان‌کرد: مجمع خیرین سلامت با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های عام‌المنفعه در کنار دولت است و از هرگونه خدمت به مردم عزیز دریغ نخواهدکرد.

وی ادامه داد: در راستای کمک به شرایط اقتصادی مردم و ارائه خدمت به هموطنان از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۴۸ هزار بسته معیشتی بین مردم نیازمند توزیع شده‌است‌.

شهرکی گفت: فعال کردن ۵۱ تخت "سی‌سی‌یو" و آی‌سی‌یو" در کنار فعال کردن حدود ۵۰ دستگاه دیالیز در بیمارستان‌های استان گلستان، راه‌اندازی مرکز تخصصی قلب، فعال کردن دستگاه "سی‌تی‌اسکن" و دستگاه ویژه عمل و عکسبرداری از کاسه‌سر برای نخستین بار در گلستان و در شهرستان گنبدکاووس، توزیع کالا از طریق جمعیت هلال‌احمر به نیازمندان، درمان رایگان بیماران صعب‌العلاج و سرطانی زیر ۱۸ سال  و معرفی آنها به بیمارستان تخصصی تهران، تحت‌پوشش قرار دادن ۱۵۰ مددجو کمیته‌امداد و واریز حقوق ماهیانه و بسته‌های معیشتی به آنها، احداث خانه بهداشت، مسجد و مدرسه از جمله بخشی از فعالیت‌های خیرخواهانه در راستای کمک و خدمت به هموطنان عزیز است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول