اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

منصوری در دانشگاه تهران: عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن انجام شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در دانشگاه تهران گفت: از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن عقب نشینی نکرده ایم چون هم وعده دولت و هم خواسته قانون است. عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن انجام شده است.

منصوری در دانشگاه تهران: عملیات اجرایی یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن انجام شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ویژه برنامه روز دانشجو به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و با حضور محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور آغاز  شد.

در ابتدای این برنامه امیر عباسی مداح اهل بیت به عزاداری اهل بیت پرداخت. سپس در ادامه از خانواده شهید آرمان علی وردی، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید علی عبداللهی تقدیر به عمل آمد. در ادامه این برنامه نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه تهران سخنرانی کردند.

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در این برنامه، گفت: وقتی حرف از 16 آذر میزنیم حرف از رویداد تاریخی نیست بلکه حرف از مبارزه تاریخی و نه به استکبار است.

وی افزود: صنعت نفت و ملی شدن نفت نه به چپاول ها و لگد زدن به استکبار و زیاده خواهی ها بود. این را بیگانگان برنتافتند و نیکسون برای قدرت نمایی وارد ایران و دانشگاه شد.

منصوری تاکید کرد: امروز جریان دانشجویی ما از روحیه استکبار ستیزی برخوردار است و کاملا مستقل عمل می کند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: روح حاکم بر سخنان دانشجویی درست است و مطالبات آن ها منطقی و به حق است.

وی افزود: دولت آقای رئیسی از وقتی بر سر کار آمد عزمی را بین دولت مردان ایجاد کرد. در نگاه تحلیلی دو دولت باید بررسی شود. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در یک نگاه، دولتی به تحقق نظام اسلامی کمک کند و دولتی دیگر برخی مبانی اسلامی را زیر سوال می برد،  ما اعتقاد داریم به دولتی که بین مردم و در کنار مردم باشد. 

منصوری عنوان کرد: معتقدیم دولت باید به توان داخلی  تکیه کند نه اینکه چشممان به بیگانه باشد. کارتابلمان را به نوعی مدیریت می کنیم که باعث فاصله با مردم نشود.

وی افزود: روزی که دولت را تحویل گرفتیم 480 میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم، دولت با تدبیر این کسری را حل و فصل کرد. با ماهی حدودا 15 هزار میلیارد تومان بدهی اوراق مشارکت دولت قبل مواجهیم.

منصوری عنوان کرد: در مرداد و شهریور 1400 دغدغه دولت این بود که چطور حقوق بدهیم، امروز از این مشکلات نداریم. امروز همه ذخایر کالاهای اساسی بیشتر از میانگین و متوسط است.

وی افزود: سال گذشته یک میلیون شغل ایجاد کردیم، امسال تا به امروز بیش از 850 هزار شغل در سامانه ثبت شده است. در بیش از 20 استان در حوزه کارگری مشکلی نداریم و صنعت ما ظرفیت به کارگیری کارگران دارد. در اشتغال فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی مشکلاتی وجود دارد.

معاون رئیس جمهور گفت: ام المصائب مسائل اقتصادی کسری بودجه است. امروز نرخ رشد نقدینگی به حدود 26 درصد رسیده است و تا حدود زیادی کنترل شده است. 

وی با اشاره به منفی بودن نرخ تورم مسکن و خودرو در ماه های اخیر، افزود: در ۵.۶ ماه اخیر نرخ تورم مسکن و خودرو منفی بوده است.

منصوری عنوان کرد: همان طور که مستحضرید کسری شدید ساخت مسکن در ۸ سال قبل داشتیم و دولت قبل معتقد به ساخت مسکن نبودند. از وعده ساخت ۴ میلیون مسکن عقب نشینی نکرده ایم چون هم وعده دولت و هم خواسته قانون است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اینکه سالی ۱ میلیون بسازیم فرمول آن متفاوت است ولی پای ۴ میلیون وعده در ۴ سال هستیم چون تمهیدات آن قطعا زمان بر بود.  عملیات اجرایی حدود  به یک میلیون و ۹۰۰ هزار مسکن انجام شده است.

وی افزود: از شعار ساخت ۴ میلیون مسکن عقب‌نشینی نکردیم ولی هر جا نتوانیم این وعده را محقق کنیم صادقانه به مردم می‌گوییم. 240 هزار مسکن مهر باقی مانده از دولت قبل داشتیم؛ امروز 107 هزار واحد از این تعداد را آماده  و تحویل دادیم؛ بقیه تا پایان دولت تحویل داده می شود.

وی افزود: بحث چای دبش گزارشش را رووسای جمهور و قوه قضائیه هم داده اند. دولت به محض اطلاع با جدید وارد موضوع شد. باید در این روایت ها نهایت دقت را داشته باشیم. دولت چند ماه پیش این مسئله را پیگیری کرد و درر مبارزه با فساد پیش رو بود.  در این قضیه فقط یک شرکت خاص پول نگرفته و چند شرکت گرفته اند. 

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: عزم دولت برای مبارزه با فساد جدی است و با همه خاطیان این پرونده برخورد شده است. از دوران اگر دست به برادرن بزنید اعلام جنگ می کنم به گشت ارشاد مدیران در این دولت رسیده ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: تیم اقتصادی دولت در تصمیمات مهم وحدت دارند و هم نظر هستند. بعضی وقتا هم طبیعتا نظرات کارشناسی مختلف وجود دارد که این مسئله هیچ ایرادی ندارند.

وی در پاسخ به سوالی راجع به تشریفاتی بودن حضور رئیس جمهور در دانشگاه، افزود: در خصوص آقای رئیسی صریح عرض میکنم ایشان ملاحظه ای ندارند در محیط دانشگاه قید و شرط و چهارچوبی بزارند و پای آزادی بیان در دانشگاه ایستاده اند. ممکن است مسئولان میانی بد سلیقگی کنند و این را به پای رئیس جمهور ننویسید. 

منصوری گفت:  اگر مدیری در لایه اجرا مشکل داشته باشد باید اصلاح شود. بیانیه تشکل ها را هم مشاهده کردم و پیگیری خواهم کرد. در هر استان  که می رویم حداقل یک نشست دانشجویی یا یک نشست از جنس دانشجویان می گذاریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول