اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

وزیر ارشاد، تلاش‌های امیرحسین فردی در مسجد را الگوی فعالیت مسجدی دانست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی نوشت: وقتی از مساجد به عنوان یک کانون فرهنگی جوشان سخن می‌گوییم، باید تجربه‌های طلایی تاریخ انقلاب را نیز برای نسل جدید بازآفرینی کنیم.

وزیر ارشاد، تلاش‌های امیرحسین فردی در مسجد را الگوی فعالیت مسجدی دانست

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی نوشت: وقتی از مساجد به عنوان یک کانون فرهنگی جوشان سخن می‌گوییم، باید تجربه‌های طلایی تاریخ انقلاب را نیز برای نسل جدید بازآفرینی کنیم:

دهه ۱۳۵۰ مرحوم امیرحسین فردی که رهبر عزیزمان او را «امیر داستان‌نویسی انقلاب» نامیدند، به تاسیس یک کتابخانه و شورای نویسندگان در مسجد جوادالائمه پرداخت.

مسجد جوادالائمه تهران با مدیریت مرحوم استاد فردی به یک کارگاه داستان‌نویسی پرآوازه تبدیل شد که نمونه‌ای از فکر فرهنگی نهضت اسلامی به شمار می‌رفت؛ کارگاهی که در آن هم تمرین «خواندن» و هم تمرین «نوشتن» می‌شد و در کنارش، انتشار جُنگ‌های ادبی را نیز به بچه‌های مسجد می‌آموختند.

از رهگذر فعالیت‌های این مسجد، نویسندگان و هنرمندانی تربیت شدند که با پیروزی انقلاب به «حوزه هنری» پیوستند و سرمایه بزرگ جریان ادبیات و هنر ـ متعهد شدند. انتشار نشریه مشهور بچه‌های مسجد از یادگارهای ماندگار این فکر فرهنگی بود که هنوز بی‌بدیل است و دوباره باید برای احیا آن بکوشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول