اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

ضرورت تلاش ایران و عربستان برای اعمال فشار به منظور برقراری آتش‌بس در غزه

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای سعودی خود بر ضرورت تلاش کشورهای اسلامی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی و آمریکا به منظور شکل‌گیری فوری آتش بس غزه تأکید کرد.

ضرورت تلاش ایران و عربستان برای اعمال فشار به منظور برقراری آتش‌بس  در غزه

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که به منظور شرکت در دومین نشست مجمع جهانی پناهندگان در ژنو حضور دارد،  صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آذر با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به دیدار ئیس جمهور و ولیعهد عربستان در حاشیه نشست سران اسلامی و عربی در ریاض، از حسن میزبانی عربستان در برگزاری این نشست درباره فلسطین تشکر کرد.

وی که در جده و در حاشیه نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی با همتای عربستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرده بود، ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم‌ و اثرگذار منطقه خواند و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به پیشرفت تدریجی روابط افزود: ایران برای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف آمادگی دارد.

تحولات فلسطین و تداوم جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی در غزه و کرانه باختری از دیگر موضوعاتی بود که امیرعبداللهیان در دیدار با همتای عربستانی خود به آن اشاره کرد.

وی بر ضرورت تلاش مشترک ایران و عربستان سعودی و همچنین کشورهای اسلامی و منطقه برای اعمال فشار قوی بر رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا به منظور شکل‌گیری فوری آتش‌بس و ارسال کمک‌های فوری انساندوستانه برای مردم فلسطین تأکید کرد.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از  این دیدار گفت که روابط دو کشور در مسیر درست قرار دارد و شاهد روند مثبتی در روابط دوجانبه هستیم و افزود: از توسعه روابط دو کشور استقبال می‌کنیم.

وی با اشاره به توسعه روابط سیاسی دو کشور، گفت: خوشبختانه در زمینه‌های دیگر نیز تماس‌ها و گفت‌وگوها ادامه دارد و وزرای اقتصادی نیز گفت‌وگوها و تماس‌های خود را شروع کرده‌اند و عربستان از این روند استقبال می‌کند.

وزیر خارجه عربستان همچنین وجود اسناد مختلف همکاری بین دو کشور را در زمینه‌های مختلف نقطه قوت برشمرد و افزود: از پیگیری و اجرایی کردن این اسناد استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان از حضور آیت‌الله رئیسی در اجلاس سران کشورهای اسلامی و عربی و دیدار مثبت ولی‌عهد عربستان و آیت‌الله رئیسی در ریاض ابراز خرسندی کرد.

وی درباره اوضاع غزه با بیان اینکه در خصوص حمایت از ملت فلسطین و ایجاد فوری آتش بس و ارسال کمک‌های فوری انسان‌دوستانه نیز نگاه مشترک داریم، خاطرنشان کرد: به تلا‌ش‌ها در این زمینه ادامه خواهیم داد.

امیرعبداللهیان و همتای عربستانی اخیرا و در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار و گفت‌وگو کرده بودند. وزرای خارجه دو کشور روز گذشته نیز در ژنو و در نشستی درباره غزه که از سوی سفیر فلسطین برگزار شده بود شرکت کردند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفرش به ژنو که برای شرکت در دومین نشست مجمع پناهندگان انجام شده، با وزرای خارجه تونس و لبنان نیز دیدار و درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول