اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گیلانی‌ها پس از ۸ سال دوباره به حج عمره اعزام می‌شوند

به گفته مدیر حج و زیارت گیلان با اشاره به از سرگیری سفرهای عمره مفرده پس از ۸ سال وقفه گفت: نخستین گروه زائران استان گیلان ۶ دی‌ماه سال جاری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند که مدت اقامت آنان نیز ۱۰ روز می‌باشد.

گیلانی‌ها پس از ۸ سال دوباره به حج عمره اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید اسکندری مدیر حج و زیارت استان گیلان عصر امروز در جمع خبرنگاران در ساختمان حج و زیارت استاد با اشاره به از سرگیری سفرهای عمره مفرده پس از ۸ سال وقفه اظهار کرد: نخستین گروه زائران استان گیلان ۶ دی‌ماه سال جاری به سرزمین وحی مشرف می‌شوند و این دوره سفرهای عمره مفرده زائران ایرانی از تاریخ ۲۸ آذرماه تا ۹ اسفند ماه ۱۴۰۲ است که در این بازه زمانی، ایام ماه مبارک رجب و شعبان نیز قرار دارد.

وی با بیان اینکه در این مرحله از اولویت‌های یک تا ۱۵۰ ثبت نام انجام می‌گیرد، گفت: در صورت تکمیل نشدن ظرفیت لازم بعد از گذشت ۴۸ ساعت، اولویت‌های بعدی نیز اعلام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه زائران استان گیلان، ۱۰ روز در عربستان اقامت می‌کنند که پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه است، افزود: نام‌نویسی متقاضیان در سامانه عمره به نشانی omreh. haj. ir انجام می‌گیرد و چهارشنبه ساعت ۱۱ خانواده‌ها گروه‌بندی می‌شوند و به دنبال آن پنجشنبه ساعت ۹ صبح انجام رزرو و ثبت نام قطعی آغاز می‌شود.

به گفته اسکندری، ۱۵۰ اولویت اول پس از انجام رزرو، می‌بایست در کوتاهترین زمان ممکن (حداکثر ۲۴ ساعت) به دفتر زیارتی منتخب خود مراجعه و ثبت نام خود را قطعی نمایند.

وی با اشاره به روش‌های مختلف برای افراد جهت اطلاع از وضعیت تشرف خود بیان کرد: دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره مفرده، برای آگاهی از اولویت تشرف خود، می‌توانند به پایگاه خبری حج و زیارت (www.haj.ir) قسمت جستجوی اولویت مراجعه کنند یا با کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* از طریق تلفن همراه از اولویت تشرف خود آگاه شوند که مراتب از طریق ارسال پیامک به واجدین شرایط تشرف نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول