اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه‌گذار معدن آلبلاغ اسفراین شد

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در کشور برنده مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ اسفراین شد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان سرمایه‌گذار معدن آلبلاغ اسفراین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، مسائل معدن و کارخانه فرآوری سرب و روی آلبلاغ اسفراین در نشستی با حضور نماینده مردم اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان و جمعی از مسوولین استانی، شهرستانی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان بررسی شد.

امان‌الله حسین‌پور، نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان اولین و قدرتمندترین مصرف کننده روی در کشور در مزایده سرمایه‌گذاری در معدن آلبلاغ برنده شد و با توجه به اینکه این ظرفیت و توان در این شرکت برای ادامه عملیات اجرایی و ساخت کارخانه فرآوری وجود داشت انتظار بر این بود تا ادامه مراحل کار نیز توسط این شرکت سرعت گیرد.

وی گفت: ما در انتخاب زمین و جانمایی آن دخالتی نمی‌کنیم و هرجایی که توسط مشاور ذی‌صلاح مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی و نمایندگان شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان و با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی تعیین شود را قبول داریم، اما انتظار این است که کار را سرعت دهند‌.

نماینده مردم شهرستان‌های اسفراین و بام‌وصفی‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بهره‌برداری از این معدن، جلسات  متعدد و مسیری طولانی سپری شده و بدون تردید بهره‌برداری از این معدن، یک عامل مثبت و مهم در رشد و توسعه اقتصادی است و یکی از دغدغه‌ها و تاکیدات مهم مردم منطقه و استاندار نیز تسریع در بهره‌برداری از این معدن است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، در بازدید میدانی از عملیات اجرایی احداث جاده دسترسی و ابنیه فنی محور معدن آلبلاغ اسفراین توسط شرکت مذکور تقدیر کرد.

مسلم نوری، فرماندار اسفراین نیز در این نشست گفت: در جلسات متعدد چند نقطه جهت احداث و جانمایی کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ با اولویت‌های اعلام شده مشخص که قرار شد بعد از بررسی و کارشناسی اقدامات بعدی جهت کلنگ‌زنی آن انجام شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به فراهم شدن کلیه الزامات و صدور  مجوزهای لازم، انجام همزمان برخی فعالیت‌ها به‌منظور اتمام فوری این فاز و شناسایی زمین مورد انتظار  است.

نوری در ادامه برای همکاری این فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به شرکت‌های گروه فولاد مبارکه اصفهان به‌عنوان سرمایه‌گذار و عامل منتخب بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست موعد کلنگ‌زنی و جانمایی احداث کارخانه فرآوری سرب و روی معدن آلبلاغ اسفراین در دهه فجر تعیین شد.

پایان پیام/ د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول