اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

نمایش مادرانه در نطنز روی صحنه رفت

مادرانه، روایتی مصور از مسیری پرمهر و ایثار است، مسیری که در آن زنان بزرگ و تأثیرگذار و تاریخ‌ساز حماسه‌هایی به‌یادماندنی آفریدند.

نمایش مادرانه در نطنز روی صحنه رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، این شب‌ها در باغشهر تاریخی نطنز، به همت انجمن هنرهای نمایشی و کانون بسیج هنرمندان شهرستان، در سالن ورزشی ناحیه مقاومت بسیج، نمایشی میدانی و فاخر، بنام مادرانه، به سبکی جدید و جذاب برای نسل نوجوان و جوان در حال اجرا است.

مادرانه، روایتی مصور از مسیری پرمهر و ایثار است، مسیری که در آن زنان بزرگ و تأثیرگذار و تاریخ‌ساز حماسه‌هایی به‌یادماندنی آفریدند، از ابتدای خلقت تاکنون همواره زن با گوهر وجودی و عفت و پاک‌دامنی و ایثار و گذشت منشأ خیر بوده و سرچشمه تاریخ پرافتخار بشریت بوده است.

 

علی ترابیان، نویسنده و کارگردان این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امسال با خط سیری مشخص، داستان را از زنان فداکار و ایثارگر تاریخ، از آغاز خلقت تاکنون بیان می‌کند.

وی افزود: آنها به زبان شیوای هنر می‌گویند مادر پشتوانه‌ای تاریخی دارد از آفرینش حوا تا فداکاری ساره و ایمان و توکل هاجر از شجاعت و دلیری آسیه و پاک‌دامنی و عفت مریم، از همراهی و ایثار خدیجه، تا فاطمه سرور زنان بهشت که هرچه از او بگوییم کم است، از صبر و ایمان زینب و تا زمان و حال از ایثار و گذشت زنان در دفاع از میهن و پرستاران مدافع سلامت در ایام کرونا و به‌ویژه مادران چشم‌انتظار شهدا است.

 

وی بیان کرد: نکته جالب این نمایش از دید مخاطبان سبک اجرای نمایش به‌صورت سه‌بعدی است که هر شب در مدت نود دقیقه در سه طرف سالن مخاطب را درگیر داستان کرده است و همچنین داستان‌ها را بر اساس آیات و تفاسیر قرآنی به‌صورت جذاب بیان می‌شود.

 

ترابیان گفت: در پایان نمایش نیز گریزی به موضوع روز جهان، مادران و کودکان غزه مظلوم زده‌شده و روایت مظلومیت و شجاعت آنها را درصحنه نمایش فریاد می‌زنند، این نمایش میدانی با بیش از ۱۲۰ بازیگر و عوامل هر شب میزبان سیصد نفر از همشهریان بوده و تا لیست و هفتم آذر ادامه خواهد داشت.

 

 

پایان پیام/۶۳۰۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول