اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دوقطبی‌های کاذب به راهبردهای انتخابات خدشه می‌زند

امام جمعه نایین گفت: بزرگ ترین ضرر ایجاد این دوقطبی کاذب، خدشه به راهبرد اساسی انتخابات یعنی مشارکت سلامت امنیت و رقابت است.

دوقطبی‌های کاذب به راهبردهای انتخابات خدشه می‌زند

به گزارش خبرنگار فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه شهرستان نایین در نماز جمعه این هفته اظهار کرد: روز وحدت حوزه و دانشگاه که از مناسبت‌های مهم هفته آینده است از یادگارهای امام خمینی (ره) است و نقشه استعمار برای تسلط بر جوامع اسلامی و بهره‌کشی از آنها مانعی بسیار بزرگ دارد و آن اعتقادات دینی مردم است چرا که این مهم مانع پیشبرد اهداف استعمار است و برای غارت کشور به این نتیجه رسیدند که ما باید نسل‌های رو به رشد این کشور را از دین جدا کنیم.

مطهرخو ادامه داد: برای این کار دو راه را پیمودند که اولین راه گسترش شهوات و باز کردن راه شهوت‌رانی بی حد و مرز و بدون قاعده و دومین راه، گره زدن رشد فکری و علمی به پیشرفت‌های اروپایی و غربی بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) این واقعیت را پیش از همه متوجه و علاج مشکلات ایران و بقای استقلال کشور را در شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی تعبیر کردند، گفت: ایشان در پی وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه برآمدند و در واقع حوزه و دانشگاه یعنی وحدت هدف و امام جامعه وظیفه دارد جامعه را به سمت یک هدف یعنی جامعه اسلامی پیشرفته سوق دهد.

امام جمعه نایین با اشاره به ۲۶ آذر روز حمل و نقل خاطرشان کرد: سابقه تاریخی این ماجرا این است که در جنگ تحمیلی اواخر پاییز سال ۱۳۶۱ کشتی کالاهای اساسی در بنادر جنوبی پهلو گرفتند و باید به سرعت تخلیه می‌شدند و در آن زمان امام (ره) پیامی تاریخی صادر کردند و از قشر زحمت کش کامیون داران خواستند که حرکت کنند و این بنادر را از کالا ها تخلیه کنند.

وی ادامه داد: قشر انقلابی کامیون داران حرکت کردند و صحنه‌ای از فداکاری و ایثار و تلاش شبانه روزی در حافظه کشور ثبت کردند و از زبان این قشر از دولت می‌خواهیم که به مشکلات این قشر مثل افزایش استهلاک به دلیل جاده‌های خراب و افزایش قیمت قطعات به ویژه لاستیک و روغن باعث شده درآمد آنان پایین آمده و از وضعیت موجود ناراضی باشند، رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه البته جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی هم به کاهش آلودگی هوا کمک خواهد کرد و هم هزینه‌های تعمیر را کاهش می‌دهد، گفت: دولت باید تدابیری بیندیشد برای تسهیلات بانکی و مواردی که مشکلات آنان‌ را برطرف کند.

امام جمعه نایین تصریح کرد: بزرگ ترین ضرر ایجاد این دوقطبی کاذب، خدشه به چهار راهبرد اساسی انتخابات یعنی مشارکت سلامت امنیت و رقابت خواهد بود.

وی با بیان اینکه هر دو قطبی بد نیست، تاکید کرد: دوقطبی‌های خوب همچون حق و باطل و توحید و شرک نیز داریم و یکسری از دوقطبی‌ها کاذب و جعلی است که نتیجه آن انشقاق جامعه، اختلاف در بین اقشار جامعه و دامن زدن به اختلافات است.

مطهرخو افزود: دوگانه‌هایی که اصالت ندارند و ساخته و پرداخته  جریان‌های غیرانقلابی در کشور هستتد مانند دوگانه معیشت یا حفظ موشک، صلح با آمریکا یا جنگ اقتصادی و یا دوگانه گرانی یا استکبار ستیزی که مهم ترین اهداف آنها قداست زدایی از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی به ویژه ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: آفت های آن نخست این است که انتخابات که مهم ترین کارکرد آن تقویت انسجام و وحدت ملی است و باعث افزایش همگرایی و همدلی میان مردم می‌شود با اینگونه دوقطبی سازی ها از بین خواهد رفت.

امام جمعه شهرستان نایین افزود: در نتیجه این امر، افراط گری و پرخاشگری و خرید رای و رای‌های وارداتی از سایر شهرها اتفاق خواهد افتاد که این موارد به اخلاق اسلامی ضرر میزند و فرد شایسته انتخاب نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: مردم و نامزدها این ملاک‌ها را در نظر بگیرند و شایسته ترین‌ها را انتخاب کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول