اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کشت پاییزه گلستان بدون دغدغه کود شیمیایی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در فصل زراعی جاری، انواع کود شیمیایی در گلستان توزیع شده و در زمینه تامین کود کشت پاییزه هیچ گونه نگرانی و کمبودی وجود نداشته است.

کشت پاییزه گلستان بدون دغدغه کود شیمیایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، سید صمد ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهارکرد: با توجه به اینکه در فصل زراعی جاری، انواع کود شیمیایی در استان گلستان توزیع شده، در زمینه تامین کود کشت پاییزه هیچ گونه نگرانی و کمبودی وجود نداشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در راستای سیاست های دولت مردمی سیزدهم و برنامه تعیین شده فصل کشت جاری بیش از 106 هزار و 390 تن انواع کود شیمیایی بین کشاورزان استان گلستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: حدود 71 هزار و 100 تن آن را کود اوره، بیش از 23 هزار و 390 تن آن را انواع کود فسفاته و 12 هزار تن را کود پتاسه تشکیل می‌دهد.

ضیایی گفت: در حال حاضر که کشت پاییزه چهار محصول اساسی شامل گندم، جو، چغندر قند و کلزا به اتمام رسیده در حال حاضر هم حدود 15 هزار تن کود اوره، چهار هزار تن کود پتاسه و هزار و 800 تن انواع کود فسفاته در انبارهای این شرکت و کارگزاری‌ ذخیره‌سازی شده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان اضافه کرد: لذا برای سایر محصولات مانند سیب زمینی و سبزی و صیفی جات هم به آن اندازه نیاز در انبار های شرکت موجود است.

وی عنوان کرد: براساس گزارش سازمان جهانی غذا فائو استفاده از کود ۳۳ درصد در افزایش راندمان محصولات اثر دارد و حتی در برخی از کشورها با در نظر گرفتن سایر مولفه‌ها استفاده از کود تا ۶۰درصد راندمان تولید را بالا می‌برد.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول