اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

درختان«گاوازنگ» زنجان نیازمند احیا است

مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از درختان پارک آبخیز«گاوازنگ»نیازمند احیا هستند، گفت: مراحل باز کاشت و نگهداری از درختان خشک و آسیب‌دیده مجموعه گاوازنگ در حال انجام است.

درختان«گاوازنگ» زنجان نیازمند احیا است

مهدی نوربخش، مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان امروز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه اقدامات اجرایی پارک آبخیز گاوازنگ در سال 1373 براساس مطالعات تفصیلی آغاز شد، اظهار کرد: این مجموعه‌ شامل بندخاکی، جنگل کاری، ایجاد کانال، آبشار و پیست دوچرخه است.

مسئول روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه مجموع این حوزه آبخیز یک هزار و ۹۶۰ هکتار است، ادامه داد: برخی از درختان این مجموعه به درستی نگهداری نشده‌اند و نیازمند احیا هستند که از امسال نگهداری از این درختان به عهده منابع طبیعی است، از این رو مراحل باز کاشت و نگهداری از آنها در حال انجام است و پس از احیا این وظایف مجدد به عهده متولی مجموعه گاوازنگ خواهد بود.

وی یادآور شد: این مجموعه در استان به عنوان یک مجموعه تفریحی و فرهنگی نیز شناخته شده است و جنبه گردشگری دارد.

نوربخش خاطرنشان کرد: در این مجموعه ۷۰ هکتار بانکت بندی، ۵۲ هکتار نهال کاری، حفاظت و قرق ۶۶ هزار و ۵۰۰ هکتار، مراقبت و آبیاری ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار، بند رسوب گیر خشک یک هزار مکعب و بند رسوب گیر ملاتی حدود ۶ هزار و ۳۰۰ متر مکعب کار شده است.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول