اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری 7 مانور نظامی مشترک توسط سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2024

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت: این سازمان 7 مانور نظامی مشترک را برای سال 2024 برنامه ریزی کرده که در روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان برگزار می‌شود.

برگزاری 7 مانور نظامی مشترک توسط سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 2024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در «بیشکک»، نشست‌های مشترک شورای عمومی شانزدهمین مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی در «مسکو» برگزار شد.

این نشست به ریاست « ویاچسلاو ولودین» رئیس مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی و رئیس دومای دولتی  روسیه برگزار شد.

ولودین گفت: در طول مدت فعالیت این سازمان، 12 قانون و موافقتنامه نمونه و همچنین 70 توصیه در زمینه مقابله با تروریسم و افراط گرایی، تامین امنیت اطلاعات، پاسخگویی به شرایط اضطراری، همکاری‌های نظامی-فنی و ارائه کمک‌های بشردوستانه به تصویب رسید.

وی همچنین اولویت‌های کاری مجمع را شامل دفاع مشترک در برابر حملات سایبری غرب، تامین امنیت بیولوژیکی، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، حفاظت از حافظه تاریخی و همچنین تقویت همکاری مجمع پارلمانی سازمان پیمان امنیت جمعی با سایر سازمان‌های بین پارلمانی عنوان کرد.

«نورلان بیک شاکی اف» رئیس پارلمان قرقیزستان تاکید کرد: معتقدم نشست امروز تمایل متقابل ما برای تقویت همکاری‌ها را تأیید می‌کند و مطمئناً برای تبادل نظر در مورد مسائل جاری تعامل بین پارلمانی مفید است.

به گفته وی، هر یک از اعضای مجمع پارلمانی این سازمان سهم خود را در اجرای وظایف مشترک دارند.

محمدطاهر ذاکرزاده رئیس مجلس نمایندگان تاجیکستان ابراز امیدواری کرد که مشارکت استراتژیک بین کشورهای عضو این سازمان به نفع صلح و ثبات ادامه یابد.

«ارلان کوشانوف» رئیس پارلمان نمایندگان قزاقستان به اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در سطح بین پارلمانی به ویژه در پس زمینه چالش‌ها و تهدیدات بی‌سابقه اشاره کرد.

در این نشست نمایندگان پارلمان گزارشی «ایمانقلی تاسماگامبتوف» دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی درباره نتایج نشست نوامبر شورای این سازمان را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت بین‌المللی سازمان پیمان امنیت جمعی به‌طور قاطع و پیوسته مسیری را در جهت تقویت امنیت جمعی و تضمین منافع مشروع کشورهای عضو حفظ کرد.

دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی نیز در این نشست گفت: این سازمان 7 مانور نظامی مشترک را برای سال 2024 برنامه ریزی کرده است که در روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان برگزار می‌شود.

تاسماگامبتوف توضیح داد که نیروهای واکنش سریع جمعی، نیروهای واکنش سریع جمعی منطقه آسیای مرکزی، نیروهای حافظ صلح، نیروهای لجستیکی و وسایل، اطلاعات، ارگان‌های فرماندهی و کنترل و نیروهای ویژه سازمان پیمان امنیت جمعی در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

گفتنی است که هیئت ارمنستان از شرکت در این نشست خودداری کرد. نمایندگان این کشور در نشست سران این سازمان در ماه نوامبر در مینسک حضور نداشتند.

مقامات ایروان تاکید کردند که قصد ترک سازمان را ندارند. سازمان پیمان امنیت جمعی شامل کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و روسیه است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول