اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رفع تداخل صد درصدی پلاک‌های اراضی کشاورزی رزن

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن از رفع تداخل ۱۰۲ پلاک‌ زیر پوشش شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف تامین امنیت غذایی، صدور اسناد کشاورزی و رفع هر نوع تعارض در اراضی پیگیری شد.

رفع تداخل صد درصدی پلاک‌های اراضی کشاورزی رزن

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا مهدوی‌رجا ظهر امروز در جلسه حفظ اراضی کشاورزی در سالن جلسات این اداره کل اظهار کرد: با بهره‌گیری حداکثری و هدفمند از ظرفیت‌های موجود اعم از نیروی انسانی فنی و پایگاه‌های اطلاعاتی، صدور اسناد کشاورزی و کاداستری رفع تداخلات اراضی زراعی و ملی در دستور کار قرار گرفت. 

وی با بیان اینکه این امر با هدف تامین امنیت غذایی، صدور اسناد کشاورزی و رفع  تعارض در اراضی با جدیت پیگیری شد افزود: کاهش دعاوی حقوقی در دادگاه‌ها و مراجع صالحه قضایی از دیگر مزایای اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و رفع تداخلات اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن یادآور شد: در همین راستا از شروع طرح تاکنون کل پلاک‌های زیر پوشش شهرستان رزن به میزان ۱۰۲ پلاک رفع تداخل شده است. 

وی با تاکید بر اینکه بر اساس بررسی پرونده‌ها و سوابق  اصلاحات ارضی، اجرای قوانین امور اراضی، اجرای مقررات اراضی ملی و تفسیر عکس‌های هوایی و سوابق کشت اراضی در دهه‌های مختلف کاداستر صورت گرفته است ادامه داد: پیمایش صحرایی و میدانی اراضی توسط اکیپ‌های مهارتی، همکاران ستادی اداره کاداستر و حدنگاری امور اراضی و اداره کل منابع طبیعی در این امر تاثیر بسزایی داشت. 

مهدوی‌رجا در ادامه با اشاره به اینکه زارعان تابعه شهرستان رزن می‌توانند با مراجعه به اداره ثبت اسناد و املاک نسبت به تشکیل پرونده و اخذ سند تک برگی اقدام کنند گفت: در اجرای قانون حدنگار در حال حاضر دو روستا با ۱۷۵ پرونده و مساحت یک هزار هکتار مورد بررسی و در مرحله صدور سند قرار گرفته است. 

مدیر جهاد کشاورزی رزن در پایان با بیان اینکه بررسی نهایی در یک روستای با ۲۰۰ پرونده و مساحت تقریبی ۲ هزار هکتار انجام شده است اضافه کرد: با فراخوان عمومی دارندگان اسناد دفترچه‌ای ماده ۱۴۷ و ۱۴۸ قانون اصلاحی قانون ثبت اسناد کل کشور که در ید کشاورزان بوده و صادر شده به اسناد کاداستری و تک برگ تبدیل شده است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول