اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت 50 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت 50 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس استان، گفت: هدف از اجرای این طرح آموزش بهداشت و سلامت به دانش‌آموزان از طریق گروه ‌همسالان است.

فعالیت 50 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری

 بهنام اسماعیلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: هدف از اجرای برنامه سفیران سلامت در مدارس چهارمحال و بختیاری آموزش بهداشت و سلامت به دانش‌آموزان از طریق گروه ‌همسالان است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در این طرح ۲۵ درصد از دانش‌آموزان توانمندی که دارای قدرت بیان و اثرگذاری بر روی سایر دانش‌آموزان هستند توسط رابط سلامت در مدرسه انتخاب می‌شوند و طی ۱۶ ساعت آموزش‌های بهداشت و سلامت و محتواهای آموزشی را فرامی‌گیرند.

وی ادامه داد: این دانش‌آموزان پس از آموزش با دریافت کارت یا نشان سفیر سلامت در صبحگاه مدرسه به سایرین معرفی می‌شوند و در طول سال تحصیلی به روش‌های مختلف از جمله در زنگ استراحت، زمان‌های پایانی کلاس درس و سایر فرصت‌ها از طریق سخنرانی و یا برگزاری مسابقات بهداشتی و فرهنگی به دوستان خود آموزش می‌دهند.

اسماعیلی عنوان کرد: موضوعاتی که سفیران سلامت آموزش می‌دهند متناسب با دوره تحصیلی متفاوت است، مثلا در دوره ابتدایی بهداشت دهان و دندان، نحوه شستن دست‌ها، خودامدادی و دگرامدادی، تغذیه سالم، حفظ محیط‌ زیست و در متوسطه اول و دوم خود‌مراقبتی، رژیم غذایی سالم، تحرک فیزیکی، بازیافت و تفکیک زباله، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: در پایان این طرح به دانش‌آموز سفیر سلامت برتر گواهی‌نامه اهدا خواهد شد و توسط مدیر و معاونین مدرسه تشویق می‌شود.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه سفیران سلامت در مدارس شهری بر عهده مراقبان سلامت آموزش و پرورش و در روستاها با مراکز جامع سلامت است.

 اسماعیلی در پایان خاطر‌نشان کرد: در سال تحصیلی جاری ۵۰ هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در مدارس استان فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول