اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  جامعه

اعتصاب پزشکان انگلیس تهدیدی جدی برای بیماران اورژانسی

در پی اعتراض ده ها هزار پزشک در انگلستان به منظور افزایش حقوق، جان بسیاری از بیماران به ویژه زنان باردار و بیماران سرطانی در معرض خطر قرار گرفته است.

اعتصاب پزشکان انگلیس تهدیدی جدی برای بیماران اورژانسی

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، به نقل از گاردین؛ در پی اعتصاب پزشکان انگلستان در تعطیلات ماه ژانویه، روسای سازمان مراقبت و بهداشت این کشور نسبت به خطرات و  آسیب ها به بیماران سرطانی و مادران پا به ماه هشدار دادند.

بنابر اعلام روسای بیمارستان های انگلیس، بیماران زیادی به دلیل اعتصاب پزشکان در سال جاری آسیب دیده‌اند و خطرات جدی بسیاری در انتظار مراجعین ماه آینده است. اگر پزشکان جوان از اعتصاب شش روزه در ماه ژانویه دست نکشند بیماران سرطانی و مادرانی که زایمان‌های القایی (زایمان‌هایی که بسته به شرایط نوزاد و مادر باید زودتر از موعد انجام شوند) یا زایمان سزارین دارند، در خطر آسیب یا حتی مرگ هستند.

به گفته کارفرمایان سازمان مراقبت و بهداشت، مراجعین جراحی اورژانسی چشم در معرض خطر از دست دادن بینایی دائمی هستند. این اعتصاب طولانی‌ترین اعتصاب در تاریخ خدمات درمانی انگلیس است که قرار است از سوم ژانویه شروع شود و دقیقا با شلوغ ترین هفته بیمارستان در سال مصادف است.

در طول سال جاری چندین بار پزشکان این کشور دست به اعتصاب زده اند. در 22 اسفند سال گذشته ده‌ها هزار پزشک در اعتراض به میزان حقوق خود به مدت سه روز بیمارستان‌ها را ترک کردند و کشور انگلیس را با بحران بزرگی مواجه کردند. از این رو بیمارستان‌ها مجبور شدند که ده‌ها هزار ویزیت و عمل سرپایی را لغو کنند.

روزنامه گاردین در این باره می‌نویسد؛ این اعتصابات بیانگر درخواست پزشکان برای افزایش سی‌وپنج درصدی حقوق است که تنش شدید و قابل توجهی بین پزشکان جوان و دولت را به وجود آورده است.

سرگروه‌های پزشکان جوان معترض بیان می‌کنند که بدقولی وزیر بهداشت انگلستان در خصوص ارائه توافق‌نامه، پزشکان را ناگزیر به اعتصاب کرده است. پزشکان تمایل قلبی به این اعتصاب را ندارند و خواستار مذاکرات هستند اما دولت به درخواست پزشکان بی توجه بوده است.

دنی مورتیمر مدیر اجرایی کارفرمایان سازمان مراقبت و بهداشت این کشور، در نامه‌ای به بانفیلد رئیس انجمن پزشکی بریتانیا، گفت: «در طول اعتصاب، بیماران اورژانسی در صورت عدم دسترسی به مراقبت‌های درمانی در خطر آسیب‌های جدی هستند.»

این سازمان درباره خسارات به بار آمده و بیماران آسیب دیده در دوران اعتصابات اطلاعاتی جمع‌آوری کرده اما آن‌ها را تصریح نکرده و از توضیح بیشتر درباره آن خودداری کرده است.

مدیر اجرایی کارفرمایان سازمان مراقبت و بهداشت انگلیس در این باره گفت: سایر کارکنان نمی‌توانند کار پزشکان جوان را پوشش دهند. اوایل ژانویه سال گذشته حوزه درمان وارد بحران زمستانی شد، یعنی زمانی که تقاضا برای درمان در اوج بود در حالی که بسیاری از کارکنان بیمارستان را ترک کرده بودند.

انجمن بهداشت بریتانیا درخواست بیماران، موسسات خیریه سلامت و روسای سازمان مراقبت و بهداشت را رد کرده است و بعید به نظر می‌رسد که با درخواست مورتیمر نیز موافقت شود.

در طی مذاکراتی که در این زمینه شکل گرفت، ویکتوریا اتکینز وزیر بهداشت انگلستان، روز پنجشنبه این پزشکان معترض و جوان را پزشکان در حال آموزش نامید. از این رو متهم به تحقیر عمدی پزشکان جوان شد. این عبارت خشم بسیاری را در دنیای پزشکی و سیاسی برانگیخت.

این درحالی است که تقریبا نیمی از پزشکان انگلستان را این پزشکان جوان تشکیل می‌دهند.

هدر ویلیامز یک فیزیکدان مشاور پزشکی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «ویکتوریا اتکینز عمداً از لفظ پزشکان در حال آموزش استفاده کرده است تا آن‌ها را تحقیر کند، گویی که وزیر بهداشت با دانشجویان کارشناسی صحبت می‌کند نه اعضای مستقر کارکنان بیمارستان.»

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول