اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آمار بی سوادی در خراسان رضوی واقعی نیست

معاون سوادآموزی خراسان رضوی با بیا این که آمار بی سوادی استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ است، گفت: این آمار اکنون واقعی نیست.

آمار بی سوادی در خراسان رضوی واقعی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، معاون سوادآموزی خراسان رضوی، امروز شنبه به مناسبت هفته سوادآموزی در جمع خبرنگاران در ساختمان نهضت سوادآموزی اظهار کرد: آمار بی سوادی استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ به تعداد ۴۹۷ هزار نفر است که فوتی ها از آن کسر نشده و واقعی نیست. با احتساب جذب ۲۶ هزار سوادآموز در پارسال و ۲۷ هزار نفر در سال جاری عدد واقعی به ۲۷۲ هزارنفر کاهش پیدا می‌کند و بقیه افراد نیز تا سال ۱۴۰۵ تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۰ مرکز یادگیری و یاددهی سواد در سخراسان رضوی فعال است، بیشترین میزان سوادآموزان استان بدون احتساب اتباع خارجی را در رنج سنی ۱۰ تا ۲۰ سال دانست. و افزود: امسال سه هزار و ۶۸۹ نفر از اتباع خارجی و ۷۰۰ نفر از زنان عشایر تحت پوشش سواد قرارگرفتند.

وی همچنین اضافه کرد: متاسفانه سوادآموزی در کشور ما عرضه محور است و ما ناچار به مراجعه و شناسایی افراد بی سواد هستیم حال آن که باید این موضوع تقاضا محور باشد تا افراد برای کسب سواد به ما مراجعه کنند به این ترتیب دورنمای روشن تر و ارائه خدمات موثرتری را هم خواهیم داشت.

شوشتری سوادآموزی را از اساس کاری جهادی دانست و تاکید کرد: استفاده از ظرفیتهای مردمی و دانش آموزی را در شناسایی و پوشش افراد بی سواد بسیار با اهمیت می دانیم. هم اکنون هزار و ۳۰۰ آموزش دهنده در خراسان رضوی داریم که ۷۰۰ نفر آنان هم اکنون در حال همکاری با ما هستند.مردم باید در این کار جهادی و گسترش سواد در بین جامعه ما را یاری دهند بنابراین هر آنچه نیرو در این زمینه به ما کمک کند باز هم جای کار وجود دارد.

وی با بیان این که طبق استانداردهای جهانی و البته تاکیدات امام راحل(ره) سواد صرفا به معنای خواندن و نوشتن نیست افزود:توسعه سواد در کشور و خراسان رضوی همگام با دنیا در حال انجام است و در قالب ۱۲ قطب بندی مختلف بر اساس سوادهای مختلف، ماموریت‌ های مختلف آموزشی طراحی شده است که از جمله می توان به سواد رسانه و سواد کامپیوتر اشاره کرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول