اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برخورد قانونی در انتظار مسؤولانی که در حفاظت از بیت‌المال کوتاهی می‌کنند

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مسؤولان و متولیان حفاظت از بیت‌المال نباید به بهانه‌ کمبود امکانات، از انجام وظایف ذاتی خود کوتاهی کنند و چنانچه در انجام وظایف قانونی کوتاهی صورت پذیرد، دستگاه قضائی از باب ترک فعل، با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

برخورد قانونی در انتظار مسؤولانی که در حفاظت از بیت‌المال کوتاهی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی از ثبت حدود ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی استان در قالب طرح کاداستر خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته آمار ثبت اراضی کشاورزی در استان اصفهان ۱۷‌ درصد بود که با تلاش مسؤولان و همکاری مالکان زمین‌های کشاورزی، این آمار در سال جاری به حدود ۶۰ درصد رسیده است اما همچنان با آمار مطلوب، فاصله وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم نظارت دقیق بر اراضی ملی و منابع طبیعی گفت: متولیان حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و اراضی ملی باید همواره با نظارت دقیق و مراقبت و ورود به‌موقع از هرگونه تعرض و تعدی به بیت‌المال و سوء استفاده‌ها جلوگیری کنند تا از این طریق از اتلاف سرمایه‌های ملی پیشگیری به عمل آید.

جعفری ادامه داد: مسؤولان و متولیان حفاظت از بیت‌المال نباید به بهانه‌ کمبود امکانات، از انجام وظایف ذاتی خود کوتاهی کنند چرا که آنها با علم به این مسائل، قبول مسؤولیت کرده‌اند و چنانچه در انجام وظایف قانونی کوتاهی صورت پذیرد، دستگاه قضائی از باب ترک فعل، با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

شایان ذکر است در این نشست، شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان، مصوباتی در راستای تعیین دقیق مرزهای زمینی استان، رسیدگی به‌ مشکلات شهرک صنعتی محمودآباد و رفع موانع تخصیص زمین به منظور اجرای پروژه‌های مسکن ملی در شهر بهارستان تصویب شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول