اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آسمان آبی غزه، آرزوی کودکان فلسطینی

هزاران کودک فلسطینی با جنایات صهیونیست‌ها آواره شده‌اند و یا خانواده خود را از دست داده‌اند و این روزها با کمبود دارو، آب و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و این تراژدی تازه‌ای نیست و قدمتی ۷۵ ساله دارد؛ آسمان غزه سال‌ها است که دیگر آبی نیست و هیچ پرنده‌ای برفرازش اوج نمی‌گیرد.

آسمان آبی غزه، آرزوی کودکان فلسطینی

خبرگزاری فارس استان مازندران-مهرآسا جانعلی‌پور، سنگ،  غزه،  مقامت ؛  کلیدواژه‌هایی که در هیچ لغت نامه‌ای تعبیر واقعی از آن یافت نمی‌شود، چرا که این کلیدواژه‌ها سال‌هاست که با گوشت و خون مردم مظلوم فلسطین و همسایگان بیت‌المقدس عجین شده است.

مردمانی که صاحبان اصلی فلسطین هستند، اما سال‌هاست که باالجبار و با رعب و وحشت از خانه و خاک خود دور شده‌اند و آواره در میان تلی از خاک، چوب و سنگ زندگی می‌کنند و کودکانی که به جای قلم، سنگ و کلوخ در دست دارند و به جای بابا آب داد، درس بابا به خاطر دفاع از ناموس، جان داد را مشق می‌کنند.

کودکانی که هیچ‌گاه طعم آرامش و امنیت را نچشیدند و در فضایی پر از ترس و تنش، گوش به صدای بمب‌ها و موشک‌هایی می‌سپارند که این بار کدام خانه را هدف قرار می‌دهند و چراغ کدام خانه برای همیشه خاموش می‌شود.

فلسطین،  سرزمین دخترکانی است که عروسک‌هایشان در دستان آهنین و بی‌مهر صهیونیست و ایادی‌اش خفقان گرفته‌اند و دیگر هیچ لالایی برایشان گوش نواز نیست.

سرزمین پسرانی که به جای فوتبال و قایم موشک بازی در میان تلی از خاک و آجر به دنبال پیکر عزیزانشان می‌گردند و کودکی نکرده،  مرد می‌شوند.

در همه جای دنیا، مدرسه خانه دوم بچه‌ها محسوب می‌شود اما در غزه حتی مدارس هم از بارش دائم بمب و موشک در امان نیستند.

هزاران کودک فلسطینی آواره شده‌اند یا خانواده خود را از دست داده‌اند و این روزها با کمبود دارو، آب و غذا دست و پنجه نرم می‌کنند و این تراژدی تازه‌ای نیست و قدمتی ۷۵ ساله دارد؛ آسمان غزه سال‌ها است که دیگر آبی نیست و هیچ پرنده‌ای برفرازش اوج نمی‌گیرد.

کودک‌کشی صهیونیست‌ها، سال‌هاست که ادامه دارد و با عملیات طوفان الاقصی بیشتر هم شده است در حالی که این اقدام وحشیانه رژیم غاصب، مغایر با قوانین بین‌المللی حقوق کودکان محسوب می‌شود و طبق این قوانین، هرگونه رفتار خشونت آمیز علیه کودکان  ممنوع است.

این جنایات خونین، خشم جهانیان را برانگیخت و  سبب شد تا تظاهرات و خیزش‌های بشردوستانه و ظلم ستیز در سراسر جهان برپا شود.

مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان جهان، از این همه ددمنشی رژیم منحوس صهیونیست به ستوه آمده‌اند و این نسل کشی را محکوم کرده‌اند.

 عملیات نظامیان حماس در دفاع از غزه و پاسخ به تجاوز چندین ساله صهیونیست، خسارات جبران ناپذیری به این رژیم و تأسیسات آن وارد کرد و  فرزندان ناخلف نتانیاهو این حمله به حق را بر نتابیدند و در اقدامی ناجوانمردانه موشک‌های خود را روانه مدارس، مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها کردند تا پرونده جنایاتشان سنگین‌تر و خونین‌تر از قبل شود.

کمبود غذا و دارو در غزه بیداد می‌کند اما سنگ به دستان فلسطینی، هیچ‌گاه از مقاومت دست بر نداشتند و همچنان به یاری خداوند دلشان قرص است و چشم به آینده‌ای دارند که در آن از اسرائیل و رژیم غاصبش در هیچ کجای نقشه جهان اثری نیست.

حال وظیفه سازمان‌های بین‌المللی و مدافعان حقوق بشر این است که به رسالت اصلی خود پایبند باشند و کودکان فلسطینی را قربانی منافع و بازی‌های سیاسی خود نکنند و کاری مؤثر برای پایان این نسل کشی انجام دهند.

و در این میان، بدا به حال کسانی که دست یاری به کفر داده‌اند و یا از دور این نسل کشی را تشویق و تمجید می‌کنند چراکه سازه‌های ظلم هیچ‌گاه پایدار نبوده است و پایه‌های متزلزل آن با تلنگری فرو می‌ریزد و بر سر اهالی کفر و ظلم آوار خواهد شد.

روزی خواهد رسید که از خون پاک کودکان سرزمین فلسطین، جویی روان خواهد شد و ریشه‌های استبداد و ستم را بر می‌کند و آن روز پرچم اسلام برافراشته تر از همیشه در مسجدالقصی و بیت المقدس به اهتزاز در خواهد آمد.

در کتاب وحی، ظالمان و ستمگران همواره به آتش‌سوزان جهنم تهدید شده‌اند و نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى‌فرستد، بلکه به فرموده قرآن کریم کسانى که بر آنها تکیه کنند و یا جزء اعوان و انصار آنان باشند نیز مشمول همین حکم خواهند بود.

به امید روزی که دیگر اثری از این لکه ننگ بر روی نقشه جهان نباشد و کودکان فلسطینی همانند دیگر کودکان جهان، بتوانند زیر آسمان آبی و در امنیت کامل از زندگی خود لذت ببرند.

پایان پیام/غ/ض

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول