اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

امهال تسهیلات کشاورزی پیگیری شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: باید موضوع امهال تسهیلات کشاورزی پیگیری شود چراکه کشاورزان اگر دچار ضرر و زیان شوند ناچار به شهرها مهاجرت می‌کنند.

امهال تسهیلات کشاورزی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عصر امروز در سفر قائم‌ مقام وزیر جهاد کشاورزی به استان در جلسه تبیین الگوی کشت در سالن شهرداری قهاوند اظهار کرد: ظرفیت مرکز تحقیقات کشاورزی در استان‌ها از سوی وزارت جهاد کشاورزی باید بیشتر دیده شود به طور مثال در چهارمحال و بختیاری ساختمان بزرگ مرکز تحقیقات خاک می‌خورد.

وی با بیان اینکه این مهم باید مورد استفاده قرار گیرد و با جدیت بیشتری در دستور کار باشد افزود: مراکز تحقیقات فرصتی برای تولید علم‌محور محسوب می‌شوند. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر یادآور شد: به بحث الگوی کشت به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک باید بیش از گذشته پرداخته شود. 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهاجرت در شهرستان همدان و روستاهای اطراف افزایش یافته است تصریح کرد: این رقم ۱۵ درصد روستانشین و ۸۵ درصد شهرنشین ثبت شده است. 

فلاحی با اشاره به ضرورت اجرای با قوت طرح الگوی کشت گفت: کشاورزان در این حوزه توجیه شوند اگرچه این مهم باید از طریق وزارتخانه پیگیری شود، چراکه جهاد کشاورزی با ۵۰ درصد ظرفیت خدمات ارائه می‌دهد. 

وی با بیان اینکه کمبود نیروی این سازمان باید جبران شود اضافه کرد: هم‌اکنون حدود یک سال از برگزاری جلسات الگوی کشت گذشته و خشکسالی ادامه دارد. 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش دیگر خاطرنشان کرد: امهال تسهیلات کشاورزی نیز بررسی شود به ویژه که کشاورزان اگر دچار ضرر و زیان شوند ناچاراً به مراکز استان مهاجرت می‌کنند. 

وی بیان کرد: تغییر رویکرد در منطقه قهاوند مد نظر باشد به طور مثال نهضت درختکاری در این منطقه توسعه یابد چراکه در بسیاری از موارد اقدامات گذشته جواب نمی‌دهد. 

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول