اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

نقش آفرینی زنان در بزنگاه هایی مثل انتخابات

رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران، به تبیین دیدگاه منطقی و عقلانی اسلام درباره ابعاد مختلف حضور زنان در خانواده و فعالیت نامحدود آنان در اجتماع، سیاست و مدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند.

نقش آفرینی زنان در بزنگاه هایی مثل انتخابات

خبرگزاری فارس، یادداشت، زکیه عبداللهیان:  رهبر معظم انقلاب اسلامی چند روز پیش در دیدار هزاران نفر از زنان و دختران، به تبیین دیدگاه منطقی و عقلانی اسلام درباره ابعاد مختلف حضور زنان در خانواده و فعالیت نامحدود آنان در اجتماع، سیاست و مدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند و تاکید کردند که در اسلام راه هر نوع فعالیت اجتماعی برای زنان هم‌چون مردان باز است به شرط رعایت دو حساسیت مهم یعنی موضوع خانواده و مراقبت از خطر جاذبه‌های جنسی.

رهبر انقلاب در آن دیدار شایسته‌سالاری را تنها ملاک واگذاری مسئولیت‌های اجتماعی و سیاسی به زنان و مردان دانستند و گفتند که در جایی مانند وزارت یا نمایندگی مجلس اگر بانوی مجرّب و کارآمد بهتر و شایسته‌تری وجود دارد، از نظر اسلام هیچ محدودیتی برای تصدّی او وجود ندارد.

حال و با توجه به سخنان رهبر انقلاب و تبیین ویژه ایشان در رابطه با جایگاه زنان، بانوان انقلابی کشور نقش ویژه ای پیدا کرده و وظیفه عملیاتی کردن رهنمودهای رهبرانقلاب در رابطه با نقش زنان در جامعه را دارند. در همین راستا مهم ترین نقش یک زن انقلابی در چند ماه آینده حضور فعال و راهبردی در آوردگاه انتخابات است.

همانطور که رهبر انقلاب اشاره کردند، مهم‌ترین نقش بانوان ابتدا در داخل خانه است؛ مادر‌ها میتوانند نقش ویژه ای در این موضوع ایفا کنند و وادار کنند فرزندان را و همسر را برای اینکه در زمینه‌ی انتخابات فعّال باشند و درست تحقیق کنند. زن‌ها در برخی از مسائلِ شناختِ اشخاص و راهبرد‌ها و جریانها، دقیق‌تر و ظریف‌تر از مرد‌ها نگاه میکنند و نقاطی را پیدا میکنند؛ [لذا]در شناخت نامزد‌های انتخاباتی، در حضور در پای صندوق‌ها، هم در داخل خانه و هم در خارج خانه زنان نقش موثری دارند.

با نگاه به عملکرد زنانی که در سطح معاونت رئیس‌جمهوری، رئیس ارگان‌های مهم و حتی کسانی که در نقش دبیر کلی احزاب حضور فعالانه دارند، می‌توان گفت جامعه زنان آمادگی لازم برای جلب رأی مردم در جهت انتخاب‌های مؤثر و کارآمد دارند و می‌توانند همانند مردان در جایگاه های سیاسی و اجتماعی اثر گذار باشند.

 هرچقدر که زندگی مهم است بانوان در جامعه مهم هستند، زیرا که معنویت، اخلاق و خلاقیت همگی در وجود زن بوده و خداوند اساساً زن را مظهر لطافت، مهربانی و عاطفه آفریده است، زنان همچون حضرت زینب (س) می‌توانند در معادلات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه تأثیرگذار باشند، حتی در مکتب امام خمینی (ره) نیز علاوه بر اینکه زنان باید گفتمان بسازند، زنان رهبر جامعه عنوان شدند که این موضوع را برخی آقایان و حتی برخی خانم‌ها قبول ندارند.

البته که بانوان در موارد مختلفی همچون کرونا و مواسات گره گشایی کرده و از نفوذ خود استفاده کردند، لذا باید از این فرصت برای روزهای منتهی به انتخابات استفاده کرده و خانم‌ها را در زمینه تبلیغات برای افزایش مشارکت در انتخابات جدی گرفته شوند و اصلا خودشان یک پای این آوردگاه باشند.

در پایان می توان گفت، بانوان می‌توانند موج و حرکتی برای افزایش مشارکت در انتخابات به وجود آورده و ذهنیت جامعه را در مورد توانایی‌های خودشان اصلاح کنند، البته که بانوان باید سر بزنگاه ها رهبری و پیشوایی خود را نشان داده و در واقع در این امتحان سخت بانوان می‌توانند با سربلندی بیرون بیایند و راهبردهای رهبر انقلاب در رابطه با زنان را به نوعی عملیاتی و اجرایی کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول