اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آشنایی با حریف جدید ایران| تیم 10 آفریقا با ستارگانی از استون ویلا و بایرلورکوزن

تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی دوستانه به میزبانی کیش مقابل تیم دهم قاره آفریقا قرار می‌گیرد.

آشنایی با حریف جدید ایران| تیم 10 آفریقا با ستارگانی از استون ویلا و بایرلورکوزن

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال کشورمان آخرین بازی دوستانه خود پیش از اعزام به قطر جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا را مقابل بورکینافاسو برگزار می‌کند.

تیمی که در حال حاضر رتبه 57 رنکینگ فیفا و 10 آفریقا را در اختیار دارد و می‌توان آن را یکی از حریفان قدرتمند ایران پیش از جام ملت‌ها تعبیر کرد.

اسب‌های نر(لقب بورکینافاسو) که خود را برای جام ملت‌های آفریقا و تقابل با الجزایر، موریتانی و آنگولا در گروه D این رقابت‌ها آماده می‌کنند تاکنون نایب قهرمانی این مسابقات در سال 2013، رتبه سومی 2017 و چهارمی دوره‌های 1998 و 2021 را در کارنامه دارند، تجربه حضور در جام جهانی را ندارند.

هوبرت ولود، سرمربی 64 ساله فرانسوی که سابقه هدایت تیم‌هایی مثل کلرمونت، سرتیل، USM الجر الجزایر، ساحل تونس، مازمبه کنگو و تیم ملی سودان و توگو را در کارنامه دارد، از 22 آوریل هدایت بورکینافاسو را برعهده گرفته و آمار 13 بازی، 8 برد، 3 مساوی و 2 باخت را ثبت کرده است.

برتراند ترائوره، بازیکن آستون ویلا انگلیس بهترین بازیکن و کاپیتان حال حاضر تیم آفریقایی است  اما در کنار او می‌توان به ستارگانی مثل هروه کوفی (دروازه‌بان شارلروا بلژیک)، ادموند تاپسوبا (مدافع بایرلورکوزن آلمان)، عیسی کابوره (مدافع لوتون تاون انگلیس)، ناصر جیگا (مدافع ستاره سرخ بلگراد صربستان)، استیو یاگو(مدافع لیماسول قبرس)، ایسوفو دایو (مدافع برکان مراکش)، بلاتی توره (هافبک پیرامیدس مصر)، گوستاوو سانگاره (هافبک روئن فرانسه)، عبدل تاپسوبا( مهاجم آمیان فرانسه) و دانگو اوتارا (مهاجم بورنموث انگلیس) اشاره کرد.

دیدار 2 تیم روز جمعه 15 دی در ورزشگاه المپیک کیش برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول