اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان ۷۵هزار تُن افزایش یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان: میزان سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری استاندار اکنون به حدود ۹۰۰هکتار رسیده و میزان تولیدات نیز 75 هزار تن افزایش یافته است.

تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان ۷۵هزار تُن افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عباس مویدی رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: میزان سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان  با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری استاندار اکنون به حدود ۹۰۰هکتار رسیده است، در حالی‌ که پیش از این یعنی تا پایان سال ۱۴۰۰ این میزان تنها ۵۰۰ هکتار بود.

وی افزود: انواع فلفل دلمه‌ای رنگی، گوجه فرنگی، خیارسبز و بادمجان از جمله محصولات گلخانه‌ای هرمزگان است که در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب و رودان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم سالانه ۷۰هزار تُن محصول گلخانه‌ای از این استان به خارج کشور صادر می‌شد که اکنون به ۱۳۰هزار تُن محصول یعنی حدود ۲برابر رسیده است.

مویدی عنوان کرد: تولیدات گلخانه‌ای هرمزگان بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اوراسیا، روسیه و آسیای میانه صادر می‌شود.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۹ هزار نفر در واحدهای گلخانه‌ای هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که پیش از دولت سیزدهم این تعداد 5هزار نفر بوده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول