اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

ضرر 200 میلیون دلاری گردشگری فلسطین

گردشگری در سرزمین‌های فلسطینی تحت تأثیر حمله نظامی وحشیانه رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته حدود ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد گردشگران را از دست داده‌ و منجر به از دست دادن شغل و تعطیلی هتل‌ها شده است.

ضرر 200 میلیون دلاری گردشگری فلسطین

به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، داده‌های رسمی نشان می‌دهد که سرزمین‌های فلسطینی در نتیجه حمله نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه، حدود ۲۰۰ میلیون دلار از درآمد گردشگران را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فلسطین، گردشگری، به ویژه در بیت لحم در کرانه باختری، به دنبال تعطیلی‌ها و حملات مکرر که از زمان جنگ تشدید شده ، ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته کارشناسان، ۷۸ هتل، ۹۰ فروشگاه عتیقه فروشی و ۴۵۰ فروشگاه صنایع دستی در این شهر با خسارت هایی مواجه شده‌اند که منجر به توقف کامل کار آن‌ها شده است.

سمیر حضبون، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بیت لحم، گفت که تنها ۱۱۸ گردشگر در این ماه اتاق های هتل بیت لحم را در شهری که تعداد این اقامتگاه ها به ۵۷۰۰ نفر می رسد، مراجعه کرده اند.

بیت لحم که در سنت مسیحی به عنوان زادگاه حضرت عیسی (ع) مورد احترام است، معمولاً هر ساله در ایام نزدیک به کریسمس و سال نو میلادی پذیرای هزاران گردشگر و زائر است.

قبل از شروع حمله نظامی رژیم صهیونیستی، گردشگری در این شهر افزایش یافته بود و تا سپتامبر حدود ۱/۵میلیون بازدید کننده داشت.

علاوه بر این، تعداد قابل توجهی از بخش ها و حرفه ها تحت تأثیر کاهش مداوم گردشگری هستند، مانند راهنمایان تور، عکاسان، کارگاه های سفالگری و فروشندگان خیابانی. رستوران‌ها، فروشگاه های پوشاک و سوغات نیز با مشکلات اقتصادی مواجه هستند.

الیاس الارجا، رئیس اتحادیه هتل های عربی در بیت لحم، به العربی الجدید تأیید کرد که تقریباً تمام هتل های استان بسته شده است.

بخش گردشگری یکی از اولین حوزه هایی است که مستقیماً تحت تأثیر جنگ غزه قرار گرفته است، جایی که از ۷ اکتبر بیش از ۲۱۱۱۰ نفر کشته شده اند. نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین محاصره کامل این منطقه را آغاز کرده اند و ساکنان را از سوخت، غذا و محروم کرده اند. اب. بیکاری در غزه نیز افزایش یافته است و نزدیک به ۶۶ درصد مشاغل در دو ماه و نیم گذشته از بین رفته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول