اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شرکت در انتخابات از ابعاد اتحاد ملی و مقابله با دشمن است

یک کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم وحدت حول منافع کشور شرکت در انتخابات را از ابعاد اتحاد ملی و مقابله با دشمن عنوان کرد و گفت: منش شهید سلیمانی در وحدت و دشمن‌شناسی مد نظر باشد.

شرکت در انتخابات از ابعاد اتحاد ملی و مقابله با دشمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی‌یمین صلح امروز در نشست تبیینی با موضوع انتخابات و مشارکت حداکثری درباره مسئله سرمایه اجتماعی در سالن جلسات اداره آموزش و پژوهش با اشاره به ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی آن را عامل تحقق اهداف کشور و افزایش‌دهنده ضریب موفقیت دانست و افزود: سرمایه اجتماعی شامل اعتماد اجتماعی، هنجارهای اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هرچه اعتماد تقویت شود مشارکت نیز افزایش خواهد یافت افزود: امروز دغدغه بر افزایش مشارکت باشد که این مهم با افزایش سرمایه اجتماعی محقق می‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی مکتب شهید سلیمانی را در افزایش سرمایه اجتماعی موثر عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی فردی ساده‌زیست، با مناعت طبع بالا، مسئولیت‌پذیر و انقلابی بود که در رفتار او کوچکترین اثری از خودبزرگ‌بینی نبود.

وی اضافه کرد: باید آنقدر در خصوص ساده‌زیستی گفته شود که تبدیل به گفتمان شده و هیچ مسئولی جرات نکند غیر از این رفتار کند.

حسینی‌یمین با بیان اینکه ساده‌زیستی مسئولان و صداقت آنها تولید سرمایه اجتماعی می‌کند و دروغ آن را از بین می‌برد تصریح کرد: صدق و اخلاص مهمترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی است و باید در این مسیر پیش رویم.

وی اتحاد ملی را بزرگترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت: شهید سلیمانی به شدت  انقلابی بود اما اهل حزب و جناح در مسائل داخل کشور نبود و فقط حول محور ولایت و منافع کشور و مردم حرکت می‌کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم وحدت حول مقابله با دشمن گفت: روش و منش شهید سلیمانی در عرصه وحدت و دشمن‌شناسی باید مد نظر باشد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول