اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

رئیس خانه احزاب: همایش فصلی احزاب ۲۱ دی برگزار می‌شود

رئیس خانه احزاب گفت: همایش فصلی احزاب ۲۱دی برگزار می‌شود و ما از رییس جمهوری درخواست کردیم که در این همایش شرکت کنند.

رئیس خانه احزاب: همایش فصلی احزاب ۲۱ دی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، قدرتعلی حشمتیان رئیس خانه احزاب در نشست خبری که عصر امروز (سه‌شنبه) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: شب گذشته ملاقاتی با آقای رئیس‌جمهور داشتیم. برای سران قوا نامه‌های جداگانه‌ای برای دیدار ارسال کرده‌ایم. ‌برای اولین بار با رییس جمهور بعد از سال‌ها جلسه داشتیم. رئیس جمهور قول دادند با  ۱۴۰ حزب هم دیداری را ترتیب دهند.

حشمتیان ادامه داد: ۳۵ دبیرکل و ۱۵فعال سیاسی حضور داشتند و از سلایق سیاسی مختلفی صحبت کردند.  از مستقلین و اعتدال‌ها کمتر دعوت شده بودند.‌حدود ۲۰نفر از احزاب و سیاسیون در این دیدار صحبت کردند؛ پیشنهاد کردیم که این جلسات متعدد برگزار شوند.‌‌

حشمتیان اظهار داشت: گله‌مند بودیم که احزاب در کشور جایگاهی ندارد. یکی از مواردی که مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند آن  است که به احزاب کم توجهی می شود.

وی تصریح کرد: به آقای رییس‌جمهور گفتیم، انتخابات دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی را بررسی کردیم که در مجلس شورای اسلامی دوره پنجم۷۰درصد مشارکت وجود داشته و  در مجلس یازدهم ۴۰درصد مشارکت.‌

حشمتیان تاکید کرد: هیات ۱۵نفره به چین سفر کردیم. در این سفر ۷ملاقات داشتیم. با مسوولان مختلف چین دیدارها و گفت وگو هایی داشتیم.‌

وی گفت: مسوولان به احزاب توجه کنند. بی توجه‌ای به احزاب یعنی بی توجهی به مردم. اگر به احزاب توجه کنیم مشارکت افزایش پیدا می‌کند.‌‌ مردم در انتخابات حرف اول را می‌زنند. پس باید به احزاب اهمیت داده شود.

رییس خانه احزاب ایران خاطرنشان کرد: هیات نظارت کار هیات‌های اجرایی را جبران کند. هر چه قدر تعداد کاندیدا ها بیشتر شوند قطعا مردم مشارکت بالایی در انتخابات خواهند داشت.

حشمتیان افزود: بنده در این نشست گفتم مشارکت مردم از مجلس اول تا دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت که مجلس پنجم بیشترین مشارکت و مجلس یازدهم کمترین مشارکت را داشت و درخواست داشتیم تا احزاب پای کار بیایند تا مشارکت شکل بگیرد. مملکت ما هرچه به طرف تحزب برود بهتر خواهد شد. مردم به اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالگرایان اعتقاد ندارند زیرا آنان به وعده‌هایی که از انقلاب تا امروز دادند عمل نکردند.

وی ادامه داد: تا زمانی که به احزاب بها داده نشود وضعیت همچنان به همین شکل باقی خواهد ماند. مسئولین ما باید به فکر باشند و به خواب نروند. تا به احزاب توجه نشود و تا مشکلات جوانان حل نشود مشارکت بالا نخواهد رفت. از رئیس جمهور می‌خواهم تا به وعده خود عمل کند. هئیت اجرایی در انتخابات خوب عمل نکرد. اگر کاندیداها بیشتر شود مردم مشارکت خواهند کرد. چه اشکالی دارد شورای نگهبان با احزاب جلسه بگذارد. اگر کمیسیون ماده ده احزاب، شورای نگهبان، خانه احزاب و دولت و مجلس جلسه بگذارند و نواقص را بررسی کنند، نتیجه مطلوب خواهد بود.

وی افزود: شورای نگهبان با احزاب جلسه بگذارد. اگر خانه احزاب، وزارت کشور، کمیسیون ماده ۱۰ و شورای نگهبان جلساتی داشته باشند و نواقص را بررسی کنند مشارکت مردم در انتخابات  افزایش پیدا می کند.

حشمتیان ادامه داد: همایش فصلی احزاب در ۲۱دی برگزار می شود. از هر حزب دعوت خواهیم کرد. از رییس جمهوری درخواست کردیم که در این همایش شرکت کنند. عنوان همایش هم انتخاب و احزاب برگزیده شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول