اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اقتصادی

ایران و روسیه در مبادلات خود از سوئیفت بی نیاز شدند

محسن کریمی معاون امور بین الملل بانک مرکزی گفت: تجار ایرانی می توانند تا 6 ماه آینده مبادلات اقتصادی خود را با عراق و افغانستان با ریال انجام دهند.

ایران و روسیه در مبادلات خود از سوئیفت بی نیاز شدند

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران توانا و به نقل از صدا وسیما، محسن کریمی معاون امور بین الملل بانک مرکزی گفت: صادر کنندگان دو کشور این امکان را دارند به پول ملی خودشان صادرات را انجام دهند.

وی افزود: در این طرح صادر کننده و وارد کننده کالاهای خود را با ریال مبادله می کنند. در مورد کشورهایی که ما از آن ها واردات ریالی داریم، صادرات ریالی امکان پذیرد.

وی درادامه درباره گشایش ال سی میان ایران و روسیه گفت: شبکه پیام رسان دو کشور را بهم متصل کردیم، این یعنی بانک های دو کشور برای ارتباط با هم از کشور سوئیس بی نیاز شده اند و بانک های تجاری دو کشور می توانند با هم روابط کارگزاری را رقم بزنند. برای صادر کننده این امکان وجود دارد که فاکتور ریالی به طرف روس بدهد و از بانک های روسی در ایران پول آن را دریافت کند.

محسن کریمی گفت: تا 6 ماه آینده تجار ایرانی می توانند مبادلات اقتصادی خود را با عراق و افغانستان با ریال انجام دهند.

الکساندرویچ اسلینیف وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اوراسیا گفت: حجم قابل توجهی از تجارت ما با ارزهای ملی در حال انجام است و عملکرد بانک های مرکزی ما در حال بهبود است.

یکی از گلایه های برخی از صادر کنندگان رفع تعهدات ارزی است. به همین دلیل بانک مرکزی برای کمک به تجار پیمان پولی ریال، روب را راه اندازی کرده است. این تمهیدات فقط با همسایه های شمالی نبوده است، بلکه این مذاکرات با همسایگان شرقی و غربی برای راه اندازی روشی برای مبادله به ریال چند ماهی است که آغاز شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول