اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در این استان ۱۳۵۵ مدرسه مزین به نام شهدا است و یادواره‌های شهدا به طور مستمر در طول سال در مدارس برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان،حسن بروشکی امروز در اولین یادواره شهدای زن و دختر آموزش و پرورش استان که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، خانواده‌های معزز شهدا و مادران و همسران شهیدان گرانقدر در مجتمع آموزشی حیات طیبه زاهدان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه برای نظام تعلیم و تربیت مهم است افتخار حرکت در مسیر شهید و شهادت و ترویج و توسعه این فرهنگ غنی در بین دانش آموزان خواهد بود. 

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: آموزش و پرورش در طول دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز شهید و ۴ هزار فرهنگی شهید تقدیم انقلاب و نظام کره که در مجموع ۶۴ درصد شهدای جنگ تحمیلی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت بوده‌اند.

این مسئول بیان کرد: خوشبختانه در سیستان و بلوچستان ۱۳۵۵ مدرسه مزین به نام شهدای گرانقدر است و درصدد هستیم یادواره هر شهید در خود آن مدرسه با هدف زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و سیره و اخلاق و مسلک و آرمان آنان در بین دانش آموزان در طی سال تحصیلی برگزار شود.

بروشکی گفت: اگر می‌خواهیم مسیر سعادت و خوشبختی را طی کنیم باید نگاه ویژه‌ و عمیقی به شیوه و روش شهدا و آرمان‌های بلند و والای آنان داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدا به ما یاد دادند دیگران را مقدم بر خود بشمارید؛ ما هرچه تلاش کنیم حق شهدا و خانواده‌های معزز آنان را نمی‌توانیم ادا کنیم؛ اما یقین داریم در کنار شما خوبان و دل سوختگان این عرصه، احساس آرامش و امنیت می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما وظیفه داریم در مسیر شهدا و اولیای الهی حرکت کرده تا مورد شفاعت آنان قرار گیریم؛ چرا که شهدا زنده‌اند و ناظر بر اعمال و رفتار و گفتار و کردار ما بوده و خواهند بود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول