اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بافت فرسوده شهری اصفهان نوسازی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: صدور پروانه در بافت فرسوده طی سال جاری 44 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است و از ابتدای سال تا پایان آذرماه 1437 واحد نوسازی شده است.

بافت فرسوده شهری اصفهان نوسازی می‌شود

 وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به رشد ۴۴ درصد واحدهای نوسازی شده شهر اصفهان در ۹ ماه امسال اظهار داشت: از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۱۴۳۷ واحد نوسازی شده است و آمار رشد صدور پروانه در بافت فرسوده شهری اصفهان براساس ارزیابی شرکت بازآفرینی کشور دارای بالاترین رشد در بین ۱۲ کلان شهر ایران بوده است.

وی افزود: سال گذشته در حدود ۹۹۸ و امسال نیز ۱۴۳۷ واحد بازآفرینی شده‌اند که در مجموع پروانه‌های صادره شده در این بخش ظرف سال گذشته و امسال ۲ هزار و ۴۳۵ عدد است.

مهدویان بیان کرد: در شهر اصفهان باتوجه به اجرای بسته تشویقی ۱۹‌بندی شامل تخفیفات مالی، طبقه تشویقی، سطح اشغال تشویقی تخفیف درصدی پروانه ساختمان، صدور پروانه‌ها رشد چشمگیری داشته‌ است و بر اساس این آمار در ماه امسال با لحاظ صدور پروانه و تعداد ساختمان بیشترین درصد رشد را شاهد بوده‌ایم، این آمار بدان معناست که سیاست‌های تشویقی در زمینه نوسازی مسکن تاثیرگذار بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در محله همت‌آباد به عنوان سایت‌ نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده با حضور گسترده انبوه‌سازان آغاز شده است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۰ محله هدف و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵ محله با مشارکت مردم محلات اسناد بازآفرینی آنها تهیه و اقدامات عمرانی، ترافیکی، خدمات شهری، روشنایی و فرهنگی با بودجه ۱۲ هزار میلیارد ریال به صورت مستقیم اجرا شده است.

وی گفت: با آغاز این دوره از مدیریت شهری و در ۲ سال گذشته، شهرداری اصفهان توجه به حوزه ساخت و ساز و مسکن را از اولویت‌های خود اعلام کرد و بر استفاده از همه ظرفیت‌ها در موضوع مسکن و ارائه بسته‌های تشویقی لازم برای نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه در مناطق محروم تاکید شد.

مهدویان با بیان اینکه کاهش مدت زمان صدور پروانه با توجه به راه‌اندازی و بروزرسانی سامانه هوشمند توسعه شهری (اصنو) انجام شده است، اضافه کرد: افزایش صدور پروانه و کاهش مدت زمان صدور آن به ویژه در بافت‌های فرسوده با توجه به اتخاذ تدابیر لازم از جمله اصلاح ضوابط طرح تفصیلی و همچنیـن در دسـتور کار قرار دادن دفاتر پیشخوان توسـعه محلی از نتایج سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهرداری در این دوره است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: از سال ۱۴۰۰ تا به امروز، بیش از ۴۵۰۰ واحد مسکونی بازسازی شده که از این لحاظ بعد از تهران و مشهد دارای رتبه سوم در میان کلان شهرهای ایران هستیم.

وی با قدردانی از اعضای کمیسیون ماده ۵ و استاندار و شهردار اصفهان که در نوسازی بافت فرسوده همیشه همراهی کرده‌اند، گفت: بیش از ۲۵ درصد جمعیت شهر اصفهان یعنی حدود ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان در بافت‌های فرسوده ساکن هستند که یکی از مولفه‌های آن ناپایداری و ناایمنی سازه‌ای است.

مهدویان خاطرنشان کرد: نه تنها شهرداری بلکه همه مسؤولان در تمامی دستگاه‌های اجرایی مسؤول بوده و تکلیف داریم که در راستای نوسازی این بافت‌ها تلاش کرده و وقت بگذاریم و هزینه کنیم تا در نهایت و با مشارکت مردم در یک هم افزایی، شاهد شکوفایی بیش از پیش شهر باشیم.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول