اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

متخلفان بهره‌برداری غیرمجاز شیره آنغوزه در اردستان جریمه شدند

رئیس تعزیرات حکومتی اردستان گفت: بهره برداران غیرمجاز شیره آنغوزه در اردستان یک میلیارد ریال جریمه شدند.

متخلفان بهره‌برداری غیرمجاز شیره آنغوزه در اردستان جریمه شدند

امید سلامی، رئیس تعزیرات حکومتی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان اظهار کرد: به دنبال گشت‌های مستمر و هوشیاری نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی اردستان، در مراتع ملی روستای عباس آباد فسخود، افرادی که به صورت غیرقانونی اقدام به تیغ‌زنی بوته‌های آنغوزه کرده و مقدار ۲۰ کیلوگرم شیره استخراج کردند را طی یک اقدام ضرب الاجل شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل اداره تعزیرات حکومتی دادند.

وی افزود: پس از ارسال گزارش، شعبه ضمن بررسی پرونده و با توجه به ارائه نکردن مدارک قانونی، علاوه بر ضبط شیره کشف شده، متخلف اصلی را به پرداخت یک میلیارد ریال، جزای نقدی محکوم که با اعتراض او، رسیدگی مجدد پرونده در شعب تجدید نظر استان رای صادر شده، مورد تایید قرار گرفت.

سلامی خاطرنشان کرد: آنغوزه، گیاهی ارزشمند و کمیاب با قدمت هزارساله است که در نقاط معدودی از جهان از جمله ایران رشد می‌کند و علاوه بر کاربرد دارویی فراوان، در خارج از کشور در صنعت عطرسازی و جواهرسازی نیز کاربرد دارد و به عنوان ادویه در غذاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول