به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، در ادامه تکمیل رینگ ترافیکی شهر کرمانشاه و در راستای ایجاد دسترسی به محلات حاشیهای بلوار جدید «ملاحسینی» صبح امروز با حضور استاندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه و جمعی از مدیران شهرداری کرمانشاه افتتاح و زیر بار ترافیکی رفت.
*ایجاد معابر جدید کمکی به احداث مسکن در کرمانشاه
نادر نوروزی شهردار کرمانشاه در این آیین، اظهار کرد: در کرمانشاه بیش از ۵۰ هزار نفر برای مسکن ملی ثبتنام کردهاند و ایجاد این معابر میتواند کمک موثری برای این اراضی باشد.
وی افزود: در تلاش هستیم که این معابر قابلیت این را پیدا کنند که تبدیل به مسکن ملی شوند و افرادی که کمبضاعت و کمبرخوردار هستند بتوانند از مسکن برخوردار شوند.
شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در مجاورت کرمانشاه محلاتی وجود دارد و محله «ملاحسینی» محلهای است که فاقد دسترسی به وسایل نقلیه عمومی است و دسترسی جوانان آن محله به مدارس هم به سختی است.
وی عنوان کرد: با ایجاد این معبر محله ملاحسینی که جزء کم برخوردارترین محلات مسکن مهر بهزیستی و شهرکهایی که در اطراف آن است از نعمت حمل و نقل آسان برخوردار میشود.
نوروزی گفت: در انتهای بلوار ملاحسینی وسایل بازیافت وجود دارد تحت عنوان شهرک بازیافت و باعث بهبود در مسئال و مشکلات محیط زیست خواهد شد.
مراسم افتتاح معبر ملاحسینی
*افتتاح بلوار ٢ بانده «ملاحسینی» به طول ١٠٨٣ متری
حمید اعتصامفر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه در ادامه این آیین، اظهار کرد: بلوار ملاحسینی یک خیابان ۲ بانده است و طول این مسیر یکهزار و ۸۳ متر و عرض آن ۲۳ متر است.
وی افزود: در این مسیر لجنبرداری ۲ هزار و ۵۷۲ متر، خاکبرداری ۳۳ هزار ۷۱۶ متر، خاکریزی ۱۹ هزار ۷۷۵ متر، زیرسازی ساب بیس ۳ هزار و ۷۷۸ متر، زیرسازی بیس ۴ هزار و ۶۴۷ متر، بتنریزی ۴۲۷ متر، جدولگذاری ۴ هزار و ۴۰۰ متر، درختکاری ۲۵۰ اصله، خاکریزی نباتی یکهزار و ۵٠٠ متر، رنگ آمیزی جدول ٢ هزار و ٢٠٠ متر و آسفالت ۲۴ هزار ۹۰۹ متر است.
معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای عملیات عمرانی، آسفالت ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و جمع کل هزینههایی که برای پروژه هزینه شده است ۲۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.
*اصلاح شبکه معابر کرمانشاه با اقدامات عمرانی
افشین لرزنگنه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه نیز، اظهار کرد: کرمانشاه از نظر معابر شبکه ضعیفی دارد و بیشتر این ضعف در بخش عرضی است یعنی شبکه عرضی ما شبکه قوی نیست.
وی افزود: شبکه عرضی در بسیاری از ساعات دچار ترافیک میشود و این باعث اتلاف وقت، انرژی، سوخت و در نهایت تحمیل با اقتصادی به شهروندان، شهر و دولت است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: یک رینگ پیرامونی برای کرمانشاه دیده شده که این رینگ از ۲ کیلومتر جلوتر از بلوار ملاحسینی آغاز میشود و این بلوار را به قسمت شرقی شهر به بزرگراه امام متصل میکند.
وی عنوان کرد: امتداد این مسیر عبور از روی بزرگراه امام، عبور از میدان آیتالله بروجردی، حافظیه و در نهایت به میدان سپاه و ختم به معبر چهارم که از دانههای غرب بعد از شهرک آناهیتا شهر را به انتهای شهرک پردیس متصل میکند.
پایان پیام/پ