اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ثبت 3 هزار کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی در زنجان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار ۳۰۰ کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در استان زنجان ثبت شده است.

ثبت 3 هزار کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای تسهیل در امر کشت قراردادی، کشاورزان می‌توانند در راستای ثبت کشت قراردادی به‌صورت حضوری و اختیاری به نزدیک‌ترین مرکز خرید گندم اعم از سیلوها و کارخانجات آردسازی محل اقامت خود مراجعه کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: تاکنون بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ در استان زنجان ثبت شده است.

وی افزود: کشت قراردادی بیش از ۴۰ هزار هکتار در قالب بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ قرارداد با کشاورزان به ثبت رسیده و از مزایای کشت قراردادی گندم، دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملینا استفاده خواهند کرد.

زمانی با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به‌موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان‌پذیر است، ادامه داد: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزارتویمان به‌ازای هر تن کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: کشاورزان در مرحله اول باید با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم‌عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC . ir قابل‌دسترس است.

شایان‌ذکر است کشت قراردادی گندم و دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ و کاملی تا پایان دی‌ماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و در صورت تمدید مهلت ثبت قرارداد، اطلاع‌رسانی خواهد داشت.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول