اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

خوزستانی که طلبکار نفت است؛ استخراج حداکثری، استخدام حداقلی

خوزستان استانی که به عنوان معدن نفت ایران شناخته می‌شود، با وجود استخراج 85 درصد نفت کشور اما سهمی بسیار کم در اشتغال جوانان بومی خود دارد.

خوزستانی که طلبکار نفت است؛ استخراج حداکثری، استخدام حداقلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز حسینی محراب استاندار خوزستان گفته است: بالای ۷۰ درصد تولید سرانه خوزستان نفت است اما بخش اشتغال نفت ۳.۵ درصد است که باید توازن برقرار شود؛ اگر این اتفاق بیفتد مراد حاصل شده است.

خوزستان استانی که به عنوان معدن نفت ایران شناخته می‌شود، با وجود استخراج 85 درصد نفت کشور اما سهمی بسیار کم در اشتغال جوانان بومی خود دارد.

محمد کعب عمیر، نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به این موضوع انتقاد کرده و بر ضرورت افزایش سهم جوانان مناطق نفت‌خیز در صنعت نفت تأکید کرده است.

کعب عمیر با انتقاد از استخدام‌های گسترده غیربومی در مناطق نفتی و استخدام مدیران پروازی، بیان کرده است که در حالی که استان خوزستان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای است، مدیران صنعت نفت به نخبگان و فارغ‌التحصیلان بومی این استان توجه کافی نمی‌کنند.

چندی پیش مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در واکنش به انتقادهای مشابه که تازگی هم ندارد گفته بود مگر صنعت نفت چقدر برای استخدام نیرو کشش دارد؟ اما می‌شود زیرساخت‌ها را هدف قرار داد. همه نگاه ما به سمت نفت است و نفت هم محدودیت‌های فراوان دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بارها از تریبون نماز جمعه در این خصوص موضع گرفته است وی چندی پیش در این خصوص گفت:در بین مردم خوزستان چندین مطالبه وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به پایدار کردن سهم ۴ درصدی نفت، ایجاد ظرفیت‌های گوناگون جهت ایجاد اشتغال خصوصا پالایشگاه و صنایع پایین دستی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان اشاره کرد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای بومی در گزینش و استخدامی‌ها، یادآور شد: ما مردم خوزستان بر نمی‌تابیم در حالی که جوانان بومی مستعد بیکار هستند، از مدیران و نیروهای نالایق غیر بومی استفاده شود.

پیش از این نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تاکید کرده بود که صنعت نفت با تامین بیش از ۷۰ درصد تولید ناخالص ملی در استان، سهم آن در اشتغال خوزستان حدود ۳ درصد است.

پایان پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول