اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مرمت 7 بنا در بافت تاریخی گرگان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان گفت: در حال حاضر هفت بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) توسط بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.

مرمت 7 بنا در بافت تاریخی گرگان

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد ساوری شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در حال حاضر هفت بنای تاریخی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) توسط بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان افزود: این هفت کارگاه مرمتی در محدوده شهر تاریخی استرآباد با حجم سرمایه‌گذاری 468 میلیارد ریال در حال مرمت است که پس از مرمت و احیا با کاربری گردشگری و فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: این بناها شامل خانه میرکاظمی، خانه عطایی، خانه هروی، خانه احمد دوست (غفاری)، خانه اورسجی، خانه قوانلو و خانه رمضانعلی خراسانی است که توسط بخش خصوصی در حال مرمت و احیا بوده و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبلغی بالغ‌بر 77 میلیارد ریال تسهیلات به این هفت کارگاه مرمتی فعال پرداخت کرده است.

وی گفت: در شهر تاریخی استرآباد حدود ۸۰۰ بنای تاریخی داریم که سالیان گذشته حدود ۵۰ بنای آن با همکاری دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و مشارکت سرمایه‌گذاران مورد مرمت اصولی قرار گرفته است.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول