اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بیش از نیمی از مدارس کشور خیرساز هستند

معاون وزیر آموزش و پرورش از ساخت ۵۴ درصد مدارس کشور توسط خیرین خبر داد.

بیش از نیمی از مدارس کشور خیرساز هستند

به گزارش خبرنگار جامعه خبرگزاری فارس، دومین رویداد ملی مدارس آینده امروز سه شنبه ۲۶ دی ماه با حضور محمد ترکمانه مدیر عامل بنیاد برکت و رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش  برگزار شد.

حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این‌مراسم با بیان اینکه در ابتدای راه مدارس آینده هستیم،گفت: دانش‌آموزی که الان در مدرسه در حال تربیت است با رشد فناوری‌های نوین، دنیا خود را وقف دهد و این بروز در مدارس نمود داشته باشد.

وی ادامه داد:در سه بطن باید به آینده توجه کنیم.بطن فضا و تجهیزات،بطن تربیت معلم که باید آینده را  ترسیم کند و بطن سوم کتب درسی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این سه موضوع باید با هم در نظر گرفته شود تا مدارس آماده شوند. حذف بسیاری از مشاغل یا رشد فناوری سرعت گرفته است.

خان محمدی با تأکید بر اینکه باید آموزش ما مبتنی بر آینده باشد، افزود:در این زمان دانش آموز برای آینده تربیت شود و رویداد بعدی با این سه بطن طراحی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون معلم داریم که می توانند تحول عمیقی در کشور ایجاد کنند. در این دوره ۱۷۰ طرح به مرحله داوری رسیده و سامانه های نوین آموزشی ۵۵ طرح رسیده و تجهیزات آموزش با ۱۶ طرح و ۱۳ طرح در حوزه سازه رسیده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش از وجود  ۲۵ طرح در حوزه سکوهای آموزشی در این رویداد خبر داد و گفت: ۴۰ درصد دولت مربوط به آموزش و پرورش است.

خان محمدی تصریح کرد: تعامل و مشارکت و بستر اجتماعی را نمی توان در تربیت جدا کنیم و قرار گرفتن دانش آموزان در کنار هم رشد را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اهمیت معماری مدارس، ابراز کرد:مدارس آینده باید تحول گرا باشد و هر مدرسه می‌تواند یک رویداد مدارس آینده باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: هر چقدر مدرسه مردم پایه باشد نیاز آینده آن را تقویت کرده‌ایم و ۵۴ درصد مدارس توسط خیرین در حال ساخت است.

وی با تأکید بر اینکه رویداد مدارس آینده باید توسعه یابد،گفت: مدارس باید بر اساس یادگیری مشارکتی باشد و باید تعامل در بستر نظام تعلیم و تربیت وجود داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: تفاهم‌نامه‌های خوبی با شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه برقرار شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول