اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

موافقت خانواده شهید شادمانی با ماندن پیکر فرزندشان در مسجد سلیمان

پیکر شهید شادمانی که از سال ۹۷ به عنوان شهید گمنام در مسجد سلیمان به خاک سپرده شده بود، بنا به درخواست مردم مسجدسلیمان در همان محل می‌ماند و به همدان منتقل نمی‌شود.

موافقت خانواده شهید شادمانی با ماندن پیکر فرزندشان در مسجد سلیمان

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید «جلیل شادمانی» برادر سردار «علی شادمانی» و یکی از شهدای ارتشی دوران دفاع مقدس بود که سال ۱۳۶۱ و در جریان آزادسازی خرمشهر به اسارت بعثی‌ها در آمد و به دلیل شدت جراحات و عدم رسیدگی، در مرکز درمانی بصره به شهادت رسید و پیکرش هم در بصره بدون نام و نشان به خاک سپرده شد.

کمیته جستجوی مفقودین در سال ۹۷ پیکر یک شهید بی‌نشان را در بصره تفحص می‌کند و با توجه به اینکه هیچ پلاکی برای تشخیص هویت این شهید وجود نداشت، او را به عنوان شهید گمنام در شهر گل‌گیر شهرستان مسجد سلیمان استان خوزستان به خاک می‌سپارند. اما قبل از خاکسپاری، نمونه‌برداری برای آزمایش DNA از این شهید انجام می‌گیرد تا در صورت تطبیق با نمونه‌هایی که قبلاً از خانواده‌ها گرفته‌اند، بتوانند خانواده این شهید گمنام را شناسایی کنند.

پیکر این شهید تا دی ماه ۱۴۰۲ به عنوان شهید گمنام در یادمان شهر گل‌گیر شهرستان مسجد سلیمان آرام گرفته بود تا اینکه در ماه جاری خبر شناسایی سرباز ارتش «جلیل شادمانی» را به برادر او سردار «علی شادمانی» اعلام کردند.

با توجه به اینکه شهید شادمانی اعزامی از همدان بوده، ابتدا خانواده شهید می‌خواستند پیکر شهید را از خوزستان به همدان منتقل کنند اما مردم مسجد سلیمان از خانواده شهید درخواست کردند تا اجازه بدهند، پیکر شهید در همین محل بماند. بعد از بررسی خانواده شهید شادمانی، تصمیم نهایی بر این شد که پیکر شهید جلیل شادمانی برای همیشه در یادمان شهر گل‌گیر شهرستان مسجد سلیمان خواهند ماند.

در ادامه اطلاعیه و لوح سپاس خانواده شهید شادمانی از مردم مسجد سلیمان و شهر گلگیر را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول