اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت

پاکستان باید از سپاه تشکر کند

انتظار آن است که دولت پاکستان از حمله سپاه به مقر تروریست‌ها و دفع شر آنها خشنود باشد، چرا که مقابله و مبارزه با ترور و تروریسم یکی از اهداف مشترک 2 کشور برادر ایران و پاکستان است. 2 کشوری که پیوندهای مشترک آنها بسیار فراوان‌تر و مستحکم‌تر از آنند که در معرض آسیب باشند.

فارس‌پلاس؛ حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت: ۱- در پی حمله موشکی و پهپادی سپاه به دو مقر گروه تروریستی «‌جیش‌الظلم‌» که به مصداق «‌وارونه نهند، نام زنگی کافور‌»! خود را جیش‌العدل! می‌نامد، دولت پاکستان در اعتراض به این حمله، سفیر خود در ایران را فراخواند و از بازگشت سفیر جمهوری اسلامی ایران به پاکستان نیز خود‌داری کرد. دولت پاکستان اعلام کرده است حملات ایران به خاک خود (بخوانید مقر تروریست‌ها‌) را غیر‌قانونی دانسته و حق پاسخگویی را برای خود محفوظ می‌داند! 

۲- در همین حال وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای پاکستانی خود گفت عملیات ضدتروریستی روز گذشته ایران، علیه یک گروهک تروریستی ایرانی بوده و هیچ‌یک از اتباع پاکستان در این عملیات مورد حمله قرار نگرفته‌اند و تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان احترام می‌گذارد. جیلانی، وزیر خارجه پاکستان نیز، ضمن اشاره به حوزه‌های فراوان همکاری دو کشور از وزیر خارجه کشورمان خواست تا اطلاعات مربوط به گروهک تروریستی یاد شده در خاک پاکستان را در اختیار این کشور قرار دهد.

۳- اعضای گروهک تروریستی جیش الظلم همان‌گونه که وزیر امور خارجه ایران در مکالمه تلفنی خود با وزیر امور خارجه پاکستان تاکید کرده است، ایرانی هستند و گروهک یاد شده نیز در ده‌ها بیانیه‌ای که بعد از عملیات تروریستی علیه مردم کشورمان منتشر کرده است، خود را ایرانی! نامیده و می‌نامد. اکنون در این خصوص، چند پرسش در میان است...

الف: آیا اعضای این گروه با مجوز قانونی دولت پاکستان در آن کشور حضور دارند؟ یا حضور آنها غیر‌قانونی است؟ اگر حضورشان قانونی و با کسب مجوز اقامت از سوی دولت پاکستان صورت گرفته است! پرسش بعدی آن است که چرا دولت پاکستان به این گروه تروریست که بارها با صدور بیانیه بر انجام عملیات تروریستی علیه مردم ایران تاکید کرده است، اجازه حضور و فعالیت تروریستی از خاک خود را داده است؟! 

ب: چنانچه این تروریست‌ها به گونه‌ای غیر‌قانونی در خاک پاکستان حضور دارند! پای این پرسش به میان کشیده می‌شود که چرا دولت پاکستان طی چندین سالی که از حضور تروریست‌ها در خاک کشورش می‌گذرد، از اخراج آنها خود‌داری کرده است؟! 

ج: این توجیه احتمالی دولت پاکستان نیز نمی‌تواند پذیرفتنی باشد که از حضور و فعالیت تروریستی این گروه بی‌اطلاع بوده است، چرا که تروریست‌های یاد‌شده بلافاصله بعد از انجام هر عملیات تروریستی با صدور و انتشار بیانیه خبر عملیات تروریستی خود را منتشر می‌کردند و در تعقیب نیروهای نظامی ایران به پاکستان می‌گریختند.

د: و اگر اعضای این گروهک تروریستی از اتباع پاکستان باشند(که نیستند‌)، دولت پاکستان بی‌آن که بخواهد مسئولیت اقدامات تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران را پذیرفته است! 

۴- عمران خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان که از سمت خود عزل شده و مدتی زندانی بود، در یادداشتی که از پشت میله‌های زندان نوشته و منتشر کرده بود، به نکات مستندی اشاره کرده بود که بازخوانی بخشی از آن برای دولتمردان محترم پاکستان خالی از فایده نیست.

عمران خان در یادداشت خود به دوبار سوء قصد علیه جانش اشاره می‌کند و می‌نویسد به حزب من «‌حزب جنبش عدالت PTI‌» با وجود آن که بر اساس یک نظرسنجی بین‌المللی از ۶۶ درصد محبوبیت مردمی برخوردار بود، اجازه شرکت در انتخابات را ندادند! و می‌نویسد «‌یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در دیدار با سفیر وقت پاکستان در واشنگتن وی را تهدید کرد و گفت که اگر عمران‌خان کنار برود آمریکا تمامی کوتاهی‌های پاکستان را خواهد بخشید‌»! و ... 

موارد یاد شده این احتمال را قوت می‌بخشد که برخی از مقامات پاکستان، تحت فشار دولت آمریکا در قلع و قمع تروریست‌های جیش‌الظلم کوتاهی کرده باشند!

۵- و بالاخره با توجه به موارد یاد شده انتظار آن است که دولت پاکستان از حمله سپاه به مقر تروریست‌ها و دفع شر آنها خشنود باشد، چرا که مقابله و مبارزه با ترور و تروریسم یکی از اهداف مشترک دو کشور برادر ایران و پاکستان است. دو کشوری که پیوندهای مشترک آنها بسیار فراوان‌تر و مستحکم‌تر از آنند که در معرض آسیب باشند.

پایان پیام/ت
 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول