اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حال تئاتر فارس خوب است؛ در شیراز سالن خالی تئاتر نیست

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: تا بعد از عید در شیراز سالن خالی تئاتر نداریم و تمام سالن های به دلیل استقبال خوب هنرمندان استان و همچنین استقبال مردم از تئاتر پُر است.

حال تئاتر فارس خوب است؛ در شیراز سالن خالی تئاتر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، این روزها که حال و هوای تئاتر در شیراز رنگ و بوی تازه ای گرفته و مورد استقبال و حمایت مردم هم قرار دارد به سراغ معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس رفتیم تا از رونق تئاتر و چگونگی وضعیت سالن های تئاتر شهر بپرسیم.

سید رسول موسوی نژادیان در گفتگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در حال حاضر ۲ پلاتو استاد لایق و استاد هودی را دارد اظهار داشت: طی سال های گذشته رسیدگی لازم به این ۲ پلاتو نشده بود اما از سال گذشته در کل استان به تأمین تجهیزات لازم مانند نور ، صدا ، صندلی و امکانت مورد نیاز اقدام شده است و برای تامین سایر امکاناتی که سالن‌ها نیاز داشته اقدام شده و تقریبا تجهیزات کاملی در سالن ها موجود شده است و تقریبا همه نیازهای گروه های نمایشی در این دو پلاتو به‌روزرسانی و تأمین شده مانند بازسازی امکانات اتاق گریم ، صندلی ها ، نور ، پرده ها و... در هر دو سالن انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر بگوییم با این بازسازی و تجهیزات نیاز هنرمندان در تئاتر از پلاتو تأمین شده است اینطور نیست و قطعا باتوجه به ظرفیت های هنری که در استان فارس وجود دارد به پلاتوهای متعدد دیگری نیاز داریم که بر همین اساس ۲ سالن نیز در هنر شهر آفتاب اخیراً توسط شهرداری به ظرفیت های شهر اضافه شده است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی نژادیان افزود: پردیس زنده یاد تارخ و پلاتو استاد فقیه در بلوار مدرس نیز با اینکه خارج از ظرفیت اداره کل فرهنگ و ارشاد است، در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین سالن هایی که در اختیار فرهنگ و ارشاد است کاملا رایگان بوده و در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

وی در ارتباط با سالن های تمرین نیز عنوان کرد: سالن استاد بخشی زاده و ابوریحان که در حال حاضر به عنوان سالن های تمرین مورد استفاده قرار می گیرند، با پیگیری های انجام شده و حضور دو مرحله ای استاندار و شهردار و مسوولین فرهنگی در سالن ابوریحان نتیجه این بازدیدها این شد که شهرداری نسبت به بازسازی این سالن طی یک سال آینده اقدام کند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ارتباط با سالن استاد بخشی زاده گفت: بخشی از تجهیزات خریداری شده است و سایر تجهیزات در حال آماده شدن است که به عنوان یک سالن نمایش دیگر هم در سال ۱۴۰۳ در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

رونق تئاتر فارس 

وی ادامه داد: همت هنرمندان در ماه های گذشته و همراهی خوب شورای نظارت استان، استفاده هنرمندان از سالن های استان به ویژه در شیراز این اتفاق را رقم زده است که در حال حاضر سالن خالی برای اجرای یک گروه تئاتر نداریم ، به دلیل حجم بالای آثار و اجراهای خیلی خوبی که در سطح شهر درحال انجام است و تمامی سالن ها تا عید رزرو شده است.

حال تئاتر شیراز خوب است 

موسوی نژادیان با بیان اینکه امروز یکی از هنرمندان استان در تیتری نوشته بود «حال تئاتر شیراز خوب است» گفت: بچه های تئاتر همه فعال و در حال تولید کار هستند و از همه مهم تر اینکه کارشان دیده می شود و مردم با علاقه به تماشای تئاتر می روند و همچنین هم من و هم مدیرکل فرهنگ و ارشاد همه کارهایی که در استان روی صحنه می رود را مشاهده می کنیم.

وی در ارتباط با وضعیت تئاتر از سال گذشته تا کنون نیز گفت: از سال گذشته در حوزه موفقیت های استانی، ملی و حتی بین المللی هم درخشش خوبی از هنرمندان تئاتر دیدیم. 

موسوی نژادیان ادامه داد: سال گذشته تئاتر استان فارس به عنوان تئاتر برتر کشور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شد و امسال همین گروه در جشنواره بین‌المللی تئاتر کارتاژ در کشور تونس برگزار شد که بزرگترین رویداد نمایشی جهان نیز هست، اجرای بسیار خوبی در این کشور داشتند و امسال هم در جشنواره منطقه ای درخشش گروه تئاتر ایلخانی را داشتیم که برگزیده جشنواره منطقه ای ابریشم بودند و حالا هم اولین اجرای تئاتر در جشنواره بین‌المللی فجر در تالار وحدت همین کار است.

وی تصریح کرد: همچنین یک تله تئاتر تلویزیونی و یک تئاتر دانشجویی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر داریم که این ها نتایج زحمات هنرمندان مان در حوزه تئاتر است.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه میزبانی استان فارس در سال گذشته و امسال به عنوان موفق ترین مهمان جشنواره منطقه ای تئاتر فجر بسیار موثر بود که حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ هنرمند تئاتر کشور بیایند و در استان فارس باشند که هم اجراهای خیابانی و هم صحنه ای داشته باشند و این تبادل تجربه میان هنرمندان تئاتر استان فارس و سایر استان ها انجام می شود می تواند نقش مهمی در رونق و افزایش کمی و کیفی تئاتر استان داشته باشد.

گفتگو: آیسا صادقی

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول