اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

تصمیم کابینه پاکستان برای اتمام تنش با ایران

کابینه پاکستان تصمیم گرفت به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با تهران را از سر بگیرد.

تصمیم کابینه پاکستان برای اتمام تنش با ایران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز با استناد به رسانه‌های پاکستان گزارش داد دولت این کشور تصمیم گرفته به مناقشه با ایران پایان داده و روابط کامل دیپلماتیک با ایران را از سر بگیرد.

رویترز گزارش داد کابینه پاکستان در جلسه‌ای به ریاست نخست‌وزیر پیشبرد امور این کشور، انجام اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تأیید کرد. 

پیش از نشست کابینه، «جلیل عباس جیلانی»، وزیر امور خارجه پاکستان نیز گفته بود اسلام‌آباد مایل به تشدید تنش‌ها با ایران نیست.

ساعاتی قبل‌تر از آن سخنگوی وزارت خارجه پاکستان از ایران به عنوان «کشور دوست» یاد کرده و بر ضرورت تنش‌زدایی میان دو طرف تأکید کرده بود.  

«انوار الحق کاکر»، نخست‌وزیر پیشبرد امور پاکستان امروز در راستای «بازبینی‌های گسترده امنیتی بعد از حوادث میان ایران و پاکستان» با سران سرویس‌های نظامی این کشور تشکیل جلسه داد. 

خبرگزاری فرانسه ساعتی قبل‌تر به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و رئیس نهادهای اطلاعاتی این کشور از جمله افراد حاضر در این جلسه بودند.  

کاکر بعد از حمله موشکی ایران به پاکستان سفرش به نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در «داووس» هلند را ناتمام گذاشته و به کشورش بازگشته بود. 

تنش در روابط دو کشور بعد از حمله شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه ایران به دو مقر مهم گروهک تروریستی جیش‌الظلم آغاز شد. 

در واکنش به آن حمله، وزارت خارجه پاکستان صبح روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که مجموعه‌ای از «حملات نظامی دقیق و کاملاً هدفمند» را علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت خارجه ایران کشاند.

پاکستان بعد از حمله موشکی ایران روز چهارشنبه سفیرش در ایران را فراخوانده و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای بعد از اتمام نشست کابینه تصریح کرد: «پاکستان و ایران در خصوص کاهش تنش‌ها و احترام به حاکمیت هر یک بر سرزمین‌های خود توافق دارند.»

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول