اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

لزوم شناساندن ظرفیت‌ دانشگاه‌ها به صنعتگران برای حل مسائل کشور

رییس دانشگاه بین‌المللی‌ قم گفت: یکی از راهکارهایی که می‌تواند ارتباط دانشگاه و صنعت‌ را افزایش دهد این است که صنعت‌گران با ظرفیت دانشگاه‌ها آشنا شوند، تبیین ظرفیت‌های مختلف دانشگاه باعث اعتماد و افزایش باور صنعت‌گران نسبت به دانشگاه‌ها می‌شود.

لزوم شناساندن ظرفیت‌ دانشگاه‌ها به صنعتگران برای حل مسائل کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین احمدحسین شریفی شب گذشته در جلسه هم‌اندیشی مدیران استان با روسای دانشگاه‌ها که در سالن همایش‌های دانشگاه بین‌المللی قم برگزار شد، بیان کرد: پیشنهاداتی که در این جلسه مطرح خواهد شد توسط همکاران بنده دسته‌بندی و همه آن‌ها به استاندار قم ارائه داده می‌شود.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه قم به‌دنبال این هستیم تا با گسترش ارتباطات و پژوهش‌های بین‌المللی، دانشجویان به مرجعیت علمی جمهوری اسلامی دست پیدا کنند.

رییس دانشگاه بین‌المللی قم گفت: در دولت سیزدهم اتفاقات درخشانی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقم خورده و امروز شاهد هستیم دانشگاه‌های سراسر کشور در راستای رسیدن به پیشرفت و توسعه علمی با سرعت درحرکت هستند.

شریفی در ادامه خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی دیگرِ دانشگاه، تربیت نیروی متخصص و متعهد برای جامعه است، دانشگاه‌های ما امروز نیازمند تلاش بیشتر هستند تا این موضوع بیشتر محقق شود؛ از سوی دیگر دانشگاه‌های ما باید بتوانند در مرحله اول مسائل استان و کشور را حل کنند و سپس بتوانند در حل مسائل منطقه و بشریت گام بردارند.

رییس دانشگاه بین‌المللی قم گفت: دانشگاه و صنعت باید بیشتر به یکدیگر ملحق شده و در کنار‌ یکدیگر حرکت کنند، ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت باعث توسعه بیشتر مسائل گوناگون کشور به ویژه مسائل اقتصادی است.

وی افزود: گاهی اوقات متاسفانه برخی از صنایع از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده نمی‌کنند، اساتید و دانشجویان ما در استان توانایی طراحی طرح‌نامه‌های قوی و خوبی برای حل مسائل مختلف صنعت دارند.

شریفی گفت: بورس صنعت یکی از اتفاقات خوبی بود که امسال در استان قم آغاز گردید و ما توقع داریم صنعت‌گران از این فرصت مناسب در راستای تربیت نیرو‌های متخصص و نیاز بازار کار استفاده کنند.

رییس دانشگاه بین‌المللی قم تاکید کرد: یکی از راهکارهایی که می‌تواند ارتباط دانشگاه و صنعت‌ را افزایش دهد این است که صنعت‌گران باید با ظرفیت دانشگاه‌ها آشنا شوند، تبیین ظرفیت‌های مختلف دانشگاه باعث اعتماد و افزایش باور صنعت‌گران نسبت به دانشگاه‌ها می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مدتی پیش سازمان آب و فاضلاب استان قم مسئله‌ای مطرح کرد که ما با شناسایی موضوع و تبیین ظرفیت حل آن، توانستیم مسئولیت حل مسئله را برعهده بگیریم.

پایان پیام/78030

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول