اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

آغاز به کار خانه محیط‌زیست در سنقروکلیایی

اولین خانه محیط‌زیست دانش‌آموزی شهرستان سنقروکلیایی با شعار «هوای پاک، مسوول پاسخگو، شهروند مسوول» از امروز یکشنبه 1 بهمن‌ماه آغاز به کار کرد.

آغاز به کار خانه محیط‌زیست در سنقروکلیایی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار «هوای پاک، مسوول پاسخگو، شهروند مسوول» امروز یک‌شنبه 1 بهمن‌ماه اولین خانه محیط‌زیست دانش‌آموزی با حضور مدیرکل حافظت محیط زیست استان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی افتتاح شد.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه، در این مراسم اظهار کرد: ایجاد خانه‌های محیط‌زیست گامی در راستای جلب مشارکت عمومی و مردمی سازی برنامه‌ها و تحقق شعار سازمان حفاظت محیط‌زیست (سازمان مردم پایه، هوشمند و فناورانه) بسیار بااهمیت است.

وی افزود: فراهم آمدن فضایی برای مشارکت، حضور آگاهانه، داوطلبانه و مؤثر شهروندان در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری خصوصاً در مباحث زیست‌محیطی می‌تواند در بهبود وضعیت محیط‌زیست شهری و ارتقای توسعه پایدار کمک کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: افزایش و گسترش خانه‌های محیط‌زیست و جلب مشارکت‌های مردمی و ایجاد حساسیت‌های اجتماعی در کنار برنامه‌ریزی و تلاش مدیران شهری می‌تواند نقش مهمی در کاهش چالش‌های محیط‌زیستی شهرها و محلات آن مانند مشکلات پسماند، مصرف بی‌رویه آب و انرژی، آلودگی هوا و کمبود فضای سبز و… با ارتقای اطلاع‌رسانی و آگاهی شهروندان، بستر جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست‌محیطی و بهره‌گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان افزایش مشارکت شهروندان در حفاظت از محیط‌زیست داشته باشد.

در ادامه لیدا کلانتری رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان با قدردانی از همکاری مسوولان آموزش‌وپرورش شهرستان سنقروکلیایی و تلاش و کوشش رئیس و کارکنان محیط‌زیست این شهرستان در ایجاد خانه محیط‌زیست گفت: در راستای سیاست‌های مردمی‌سازی فعالیت‌های محیط‌زیست، یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان تأسیس خانه‌های محیط‌زیست است.

کلانتری افزود: خانه‌های محیط‌زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی سازی محیط‌زیست و فضایی برای گفت‌وگو، بحث، چالش و مطالبه گری و همه مباحث مربوط به حوزه محیط‌زیست و مکانی برای استفاده از ظرفیت‌های مختلف جامعه در راستای حفظ محیط‌زیست است.

پایان پیام/ و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول